Bár Európa lakosságának csaknem a fele naponta használja az internetet, egyharmaduk viszont - különösen a vidéken élők, az idősek és a munkanélküliek - sosem használta még a világhálót - derült ki egy most megjelent, az Európai Bizottság által megrendelt tanulmányból.
Az új technológiák gyorsan terjednek az öreg kontinensen, azonban hatalmas szakadékok alakultak ki a felhasználók között. Európa lakosságának 43 százaléka naponta használja az internetet, míg a rendszeres - legalább heti egy látogatást tévő - felhasználók száma 75 százalék. Négy évvel ezelőtt ez az arány alig 43 százalék volt.
A rendszeres internetfelhasználók számában a legdrámaibb növekedés Írországban, Csehországban, Franciaországban, Lettországban, Litvániában és hazánkban volt. Az európai háztartások fele, a vállalkozások nyolcvan százaléka rendelkezik valamilyen vezetékes internet-eléréssel: a 114 millió előfizető a világ legnagyobb ilyen típusú piacának számít.
Ugyanakkor a háztartások ötven százalékos penetrációja alacsonynak mondható abból a szempontból, hogy 90 százalékuk technikailag elérhető. Különösen csekély az idősek, a gazdaságilag inaktívak és az alacsony végzettséggel rendelkezők körében az internet-elérés. A felmérés szerint a legnagyobb digitális szakadék a legfejlettebb országokban tapasztalható, mint Dánia, Svédország vagy Hollandia.
A felmérés szerint a digitális korba születettek, vagyis a 16-24 éves korosztály tagjai a legaktívabbak a neten és ők is a legkreatívabb internetfelhasználók. 73 százalékuk rendszeresen gyárt és oszt meg tartalmat társaival a hálón. Ez az új generáció hatalmas üzleti potenciált jelent minden szektor számára, ám csak akkor lehet fenntartható növekedést generálni a lehetőségből, ha a kormányzatok közös irányvonalakat hoznak létre és ledöntik a gátakat az új szolgáltatások terjedése elől.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról
- Megérheti várni a tankolással péntekig
- Elutasította a Kúria Karsai Dániel egyik népszavazási kérdését
- Katonai kitüntetésivel is próbál védekezni a bíróság elé állított orosz politikus
- Csiki Varga Tamás: a hidegháborús elrettentést idézné a nukleáris fegyverek telepítése Lengyelországba