Az első negyedévben is folytatódott a hazai lízingpiac mélyrepülése, a gépjármű-finanszírozás az egyik legnagyobb vesztes. Szakértők szerint talán az év második felétől indulhat meg újra a szektor erősödése.
60 %-kal esett vissza a lízingpiac az idei első negyedévben, ez több mint a duplája a szektor történetének legrosszabb, 2008. negyedik negyedévi visszaesésének. Többen már akkor azt hitték, hogy elérte a lízingpiac a mélypontot, de az első negyedév bebizonyította, hogy van még lejjebb.
Március végére több mint felére esett vissza a lízingcégek által kihelyezett kölcsön összege az előző év azonos időszakához képest. Az első negyedévben ez 123,4 milliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban még 296,7 milliárdot helyeztek ki a Magyar Lízingszövetség jelentése szerint.
A legnagyobb vesztes a gépjármű-finanszírozás, itt a tavalyi kölcsönöknek mindössze a 38 %-át helyezték ki, a lakossági autóhitelek összege alig 50 milliárd forint volt. A tehergépjárművek lízingpiaca 43 milliárd forintról 16,5 milliárd forintra zsugorodott.
A lakossági ingatlanlízing a tavalyi 34 %-ára csökkent, vállalati területen a felére esett vissza. Idén eddig 4 milliárd forint lakáslízinget helyeztek ki a finanszírozók. Az egyéb ingatlanok finanszírozása 28-ról 13 milliárdra csökkent.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani