A huszonegyedik század tinédzserei egészen más vásárlási szokásokkal rendelkeznek, mint a hetvenes évekbeliek. Ma közel 12-szer több zsebpénzre van szükségük, az inflációs hatástól is eltekintve, mint 1975-ben!
A brit statisztikai hivatal vásárlási szokásokat feltérképező kutatása szerint a mai tinik fogyasztói kosara jóval több terméket és szolgáltatást tartalmaz, mint 30 évvel ezelőtt. Már majdnem mindegyiknek van laptopja, amit elvileg házi feladatokhoz, gyakorlatilag inkább neten szörfölgetésre használnak, a szobájukban biztosan akad TV, DVD-lejátszó, mindegyiknek van mp3-lejátszója, és rendszeresen eljárnak diszkóba, moziba.
Ez egy átlagos brit fiatal számára - pontosabban szüleiknek - mintegy évi 9000 fontjába kerül. Évente legalább ezer fontot költenek mobiltelefonra, mp3-lejátszókra, és zeneletöltésekre, 240 fontot fodrászra, 300 fontot sportra, de még ezeket is felülmúlja a mozira, bulikra, és ruhákra fordított összeg.
Akadnak olyan termékek, amelyeket manapság olcsóbban lehet beszerezni, mint a hetvenes években, például ha a játékkonzolokra, vagy egy hifire gondolunk, míg egyéb termékek, szolgáltatások ára emelkedett. Ma egy mozijegy átlagosan 7 fontba kerül, míg 1975-ben 4,8 fontot kértek érte, de a sör is drágult azóta.
Tendencia az is, hogy egyre fiatalabb korban kezdenek pénzt költeni a fiatalok. Ma már egy hat-hét éves gyerek is pénzt ad ki például egy-egy mobiltelefonra letöltött csengőhangért, vagy játékért.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








