A gazdasági válság ellenére és tavalyhoz viszonyítva is jelentősen megnőtt a karácsonyi vásárlási kedv, ugyanakkor idén csökkent a költési és a hitelfelvételi hajlandóság. Lehet, hogy egy ideig ez volt az utolsó karácsony, amikor még tudtunk szeretteinkre költeni - állapította meg a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgálókutatása.
A karácsony után elvégzett kutatás egyik legmeglepőbb eredménye, hogy nemcsak a decemberben felmért tervezett vásárláshoz (75%) képest, de az elmúlt évhez viszonyítva is nőtt a felnőtt magyar lakosság vásárlási kedve: a kutatásban részvevők 92%-a vásárolt valakinek ajándékot 2008 karácsonyára, míg tavaly ugyanez az arány 76% volt. A gazdasági válság hatása érezhető ezen a változáson, talán szerettünk volna még utoljára valamit venni szeretteinknek, hátha később szűkebb lehetőségek lesznek rá - mondta Birkás Dávid, a Kirakat.hu főszerkesztője. Ezzel párhuzamosan a lakosság költési kedve ugyanakkor csökkent: a vásárlók kétharmada (tavaly 58%) keresett ajándékot legfeljebb 30 ezer forintért, az ennél az összegnél többet költők aránya 39-ől 32%-ra redukálódott a tavaly mért adatokhoz képest.
Míg az ünnepek előtt a karácsonyi ajándékozók 3%-a tervezte hitelből megoldani vásárlásait, addig a januári kutatás eredményei szerint kevesebb, mint 1% vásárolt ajándékot áruhitelre/részletfizetésre, illetve hitelkártyára, személyi kölcsönt pedig senki nem vett igénybe - legalábbis a megkérdezettek közül.
A Szonda és a Kirakat.hu kutatásának idei eredményei - hasonlóan a tavalyihoz - azt mutatják, hogy a lakosság tizede, tehát minden 10. ember nem kap senkitől sem ajándékot karácsonyra. Ugyanakkor a felmérés szerint az ajándékozók szinte kivétel nélkül pozitív visszajelzéseket kaptak a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatban (98%), mely jelentős növekedésnek számít az előző évi 78%-hoz viszonyítva. Az elmúlt évhez hasonlóan 2008-ban is csupán a megajándékozottak 3% vitte vissza az üzletbe az ajándékot.
A felnőtt magyar lakosság ajándékozási toplistáját még mindig a ruházati cikkek, gyermekjátékok, kozmetikumok és könyvek vezetik, ami csupán sorrendjében jelent változást az előző évi adatokhoz képest, mivel akkor a gyermekjáték foglalta el a negyedik pozíciót. Váratlan fordulat azonban, hogy a - listán eddig nem szereplő - bútor és lakberendezési cikkek bekerültek a TOP10-be, hatodik helyre, kiszorítva ezzel a tavalyi listán utolsóként szereplő sportfelszerelési tárgyakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Spekulánsok hajthatták fel az arany árát
- Az EB kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen, a kormány jogi lépést tesz
- Orbán Viktor véleményt formált Magyar Péterről és Gulyás Gergelyről
- Egy évet kapott a TikTok kínai tulajdonosa Washingtontól
- 170 ezer nem magyar befolyásolhatja a magyarországi EP-választást
- Beborította a szaharai por Athént és más görög városokat