A karácsonyi ünnepeket követő elképesztő leértékelések sem segítenek a nagyáruházakon: évtizedek óta nem látott mélységekbe jutottak az eladási mutatók a gazdasági válság következtében.
A több, mint nyolcvan ország bevásárlóközpontjait tömörítő International Council of Shopping Centers becslése szerint a karácsonyi hét eladásai legalább 1,8 százalékkal mérséklődtek világszerte, míg teljes december hónapban 1,0 százalék körül lehet a zsugorodás mértéke 2007 hasonló időszakához képest.
A nagy amerikai láncok közül egyedül a Wal-Mart büszkélkedhet, mivel ezúttal is sikerült felülmúlnia a társait. A többiek azonban gyászos évet tudhatnak maguk mögött: a legalább egy éve nyitva tartó áruházak eladásai legalább 8 százalékkal mérséklődtek a 2008-as esztendőben. Az ICSC becslése szerint a J.C. Penney, a Kohl's és a Target forgalma 11,10 és 8 százalékkal esett vissza decemberben év/év alapon.
Még a december havi gyászos teljesítményt is messze alulmúlta azonban november: akkor az értékesítés árbevétele 2,7 százalékos mínuszt mutatott 2007 novemberhez képest. Ekkora esésre még nem volt példa azóta, hogy a szervezet 1970-ben elkezdte éves szinten mérni az áruházak teljesítményét.
És a nehéz időknek még nincs vége. Még az óvatos becslések szerint is legalább három hónap kell ahhoz, hogy a vásárlások értéke újra emelkedést mutasson, de elképzelhető, hogy az év második feléig semmi javulás nem lesz tapasztalható és akkor is inkább csak az alacsony bázisérték miatt. Sok minden múlik azon, hogy a béka feneke alatt tanyázó lakossági hangulatot és a foglalkoztatási mutatókat sikerül-e a politikusoknak és a közgazdászoknak egy-egy jól sikerült gazdaságélénkítő injekcióval felrázni. Amennyiben nem, sok megingathatatlannak hitt áruházlánc lehúzhatja a rolót a válságos időknek köszönhetően.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








