Mennyi panasz érkezett? Mind az előző negyedévhez képest (8,8 százalékkal), mind pedig az előző év azonos időszakához képest (13,7 százalékkal) megemelkedett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) benyújtott panaszok száma. A tavalyi év során összesen 5410 darab panaszt nyújtottak be, amely 24,7 százalékkal több a 2006-os adatnál - derül ki a legfrissebb adatokból.
Panaszstatisztika
A legnagyobb növekedést a harmadik negyedévhez képest a biztosítás területén regisztrálták, miközben a pénztári panaszok száma a felére esett vissza. 2006-hoz képest ezzel ellentétben biztosítási területen stagnálás, a pénzpiaci szektornál pedig erőteljes növekedés következett be.

A tavalyi év utolsó negyedévében beérkezett 1176 panasz 37 százalékát zárták le. Az eredményesen, vagyis az ügyfél számára kedvezően lezárult panaszok aránya 25,9 százalékos volt.

Pénz- és tőkepiac
A negyedik negyedévben és éves szinten egyaránt dinamikusan emelkedett a panaszszám, a bankok részarányának emelkedésével, a takarékszövetkezetek arányának csökkenésével. A panaszok többsége, 62,2 százaléka változatlanul a hitelezési tevékenységgel kapcsolatos, amely az előző negyedévhez képest mérsékelt csökkenést jelent. A panasztípusok szerinti megoszlás vizsgálata rámutatott, a tájékoztatási hiányosságokra visszavezethető panaszok száma és megoszlása is csökkent az előző negyedévhez képest.

Az utolsó negyedévben a 10 legnagyobb panasz-számmal érintett szolgáltató ellen benyújtott panaszok együttesen az összes pénz- és tőkepiaci panaszok 68 százalékát tették ki, a panaszok koncentrációja mérséklődött az előző negyedévhez képest.
Biztosítás
Éves szinten 2007-ben a biztosítókat érintően 29,2 százalékkal több panaszt nyújtottak be, mint az előző évben. A panaszok intézménytípusonkénti alakulásában számottevő változás nem történt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A 10 legnagyobb panasz-számmal rendelkező biztosító ellen összesen 509 bejelentés érkezett, ez az összes biztosítási szektort érintő panasz 87,3 százalékát teszi ki az érintett intézmények 69,8 százalékos piaci részesedése mellett, a panaszszám szerinti koncentráció az előző negyedévhez képest csökkent.
Pénztárak
A pénztárakkal szemben benyújtott panaszok száma az előző negyedévhez képest csaknem a felére csökkent, ezek közül különösen nagyarányú volt a csökkenés az önkéntes nyugdíjpénztárak és magán-nyugdíjpénztárak vonatkozásában.
És a panaszok kivizsgálása?
Panaszhasznosulás - pénz- és tőkepiacA PSZÁF panaszhasznosulási jelentésében a nem panaszkezelési eljárásban kezelt fogyasztói bejelentések területén újfajta visszaélésre hívta fel a figyelmet, melynek során az álláshirdetésre jelentkezőktől kapott fénymásolt dokumentumokat használták a csalásokhoz. Egy megtörtént eset során az "ál-gépkocsi-vásárló" hamis hiteligénylést visszaigazoló banki nyilatkozattal szerezte meg az eladótól a törzskönyvet és a forgalmi engedélyt, melyek felhasználásával a nevére íratta az autót.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








