Egy nemrégiben elkészült felmérés szerint hét brit ügyfélből három szívesen venné, ha a pénzügyi termékek még szélesebb skálájával találkozhatna a legnagyobb kiskereskedelmi láncok, így a Tesco és a Sainsbury boltjaiban.
Jelenleg minden ötödik vásárló rendelkezik saját márkás hitelkártyával, minden tizedik megtakarítási számlával és minden kétszázadik folyószámlával. Utóbbi két területen jelentős fejlődésre van még lehetőség.
Amennyiben a pénzügyi termékek értékesítése a szupermarketekben eléri a hitelkártyák esetében jellemző szintet, a kiskereskedelmi értékesítés akár 17 millió ügyfelet vonzhat a Tescoval, a Sainsburyvel, a Morrisonszal és a Mark & Spenserrel együttműködő pénzintézetekhez. Ez a folyószámlák esetében jellemző 40 milliós ügyfél kör közel 50 százalékát teszi ki. Így a Tesco mérheti az utolsó csapást azon kereskedelmi bankokra, akik nem léptek időben.
Az értékesítési csatorna jelentőségét fokozza, hogy a kiskereskedelmi láncok jóval alacsonyabb költséghányaddal tudják értékesíteni a pénzügyi termékeket, amellett, hogy a dobozolós módszer jelentős leegyszerűsíti az ügyfelek idejét rabló, egyébként bonyolult folyamatokat.
A kereskedelmi bankok és a biztosítótársaságok a kiskereskedelmi láncokkal karöltve hazánkban is használják ezt az értékesítési csatornát, bár jelenleg a banki termékek közül csak a vásárláshoz közvetlenül kapcsolódó hitelkártyát és áruhitelt lehet "kapni".

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


