6 °C Budapest

A méret sorsdöntő kérdés lehet

Pénzcentrum
2007. augusztus 10. 12:00

Innovatív termékekkel, innovatív csatornákon keresztül látja a növekedés és a piacszerzés lehetőségét Nagy Szabolcs Erik, a Groupama Biztosító nemrégiben kinevezett vezérigazgatója. Ezek mellett a szakember nyitott szemmel figyeli a piacot is akvizíciós lehetőségek után kutatva.

Pénzcentrum: Tavaly megfordult az élet- és nem-élet biztosítások sorrendje. Ez egy tartós trend vagy egyszeri hatásról van szó?

Nagy Szabolcs Erik: El tudom képzelni, hogy 2007-ben esetleg ilyen egyszeri hatás nem várható, ennek a változásnak a mértéke nem lesz ilyen jelentős, de közép-hosszú távon arra számítok, hogy ez a tendencia folytatódik. Ez a folyamat minden, nálunk fejlettebb biztosítási piacon lezajlott.

Pénzcentrum: Van-e létjogosultsága a piacon egy közepes méretű biztosítónak? Mit kell tenni a piacon maradás érdekében?

Nagy Szabolcs Erik: Ez bármely piacon érdekes és fontos kérdés. Minden biztosítótársaságnál és komoly struktúrára kötelezett gazdasági szervezetnél van méretarányossági kérdés. Ez a mi esetünkben sorsdöntő. Az a célunk, hogy növeljük a méretünket, a piaci súlyunkat. Ezt alapvetően két módon lehet elérni: organikus vagy külső növekedéssel. Az organikus növekedésnek megvannak a maga korlátai, egyrészt a piacnövekedés, másrészt a tulajdonosok által elvárt nyereséges működés. Piacot nyerni viszonylag nem nehéz, nyereséges működés mellett azonban ez már sokkal nehezebb. Ezért arra helyezzük a hangsúlyt, hogy növekedésünk nyereséges és hosszú távon fenntartható legyen. Nem hiszünk abban, hogy éves szinten 100 százalékkal lehet növekedni a magyar piacon hosszú távon is fenntartható nyereségesség mellett. Mindenki azt gondolja, hogy a magyar piacon az akvizíciós lehetőségek limitáltak, és ez ma igaz, semmiképpen nem összehasonlítható az orosz vagy ukrán piaccal, de a lehetőségek mindig egyik napról a másikra adódnak. Mindig adódhatnak lehetőségek, amelyek nem feltétlenül egy multinacionális vállalat magyarországi tevékenységéből indulnak ki, inkább egy átfogó stratégiának a részeként, de hatással lehetnek a magyar piacra.

Pénzcentrum: Milyen területeken lát fejlődést? Melyek az innovatív csatornák?

Névjegy
Nagy Szabolcs Erik 1991-ben diplomázott a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen. Ezt követően jó néhány év gyógyító és kutató munka következett, először itthon, aztán Franciaországban és az USA-ban. 1998-ban MBA diplomát szerzett a Chicago-i The University of Chicago Graduate School of Business-en. A gazdasági végzetség megszerzése után az üzleti élet felé fordult végleg elhagyva az orvosi pályát. 2007. június 1-jétől a magyarországi Groupama Biztosító vezérigazgatói posztját tölti be.

Nagy Szabolcs Erik: Amit stratégiai kérdésként kezelünk, az a klasszikus csatorna, az ügynökhálózat fejlesztése, ebben önmagában semmi innovatív nincs. Emellett keressük a folyamatosan fejlődő technológia és a piac elvárásai alapján az innovatív lehetőségeket. Tavaly indítottuk el az SMS-kampányt, hasonló projektjeink vannak most is. Ismeretes a jelenlétünk hét magyarországi Corában, ami nálunk eléggé újdonság, ilyen típusú megoldásokban gondolkodunk.

Pénzcentrum: Mely területeken kell erősíteniük?

Nagy Szabolcs Erik: Elsősorban az élet üzletágon próbálunk erősíteni: áprilisban jöttünk ki Tandem elnevezésű új termékünkkel, amely iránt nagy az ügyfelek érdeklődése, hiszen ez egy innovatív megtakarítási hitelgarancia típusú termék. Termékfejlesztési oldalon nem akarjuk elárasztani a piacot, mert nem érzünk betöltetlen űrt. Emellett alapvetően a klasszikus termékekben hiszünk.

Pénzcentrum: Szerepel-e a terveik között szorosabb kapcsolat kialakítása valamely bankkal vagy esetleg egy bankalapítás?

Nagy Szabolcs Erik: A rövidtávú tervekben nincs bankalapítás, bankokkal való együttműködésekre keressük a lehetőségeket. Több országban vannak jól működő modelljeink, pl. Törökországban a Groupama a második életbiztosító, egy vezető bankkal van több éve működő megállapodás, Portugáliában több bankkal van együttműködésünk, ennek mintájára keressük itthon is a kapcsolatot.

Pénzcentrum: Amennyiben lesz rá lehetőség, be kívánnak lépni majd az egészségbiztosítási piacra? Ha igen, milyen jogi garanciákat várnak el?

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Nagy Szabolcs Erik: Elméleti szinten a válasz igen, minden adottságunk megvan ahhoz, hogy beléphessünk. Franciaországban a Groupama a piacvezető egyéni egészségbiztosító, tehát az anyavállalaton keresztül rendelkezésre áll a tapasztalat és a tudás, amely alkalmazható lenne magyarországi környezetben is. A beruházás kapacitása is megvan, a kidolgozás alatt lévő feltételrendszertől függ, hogy ez mennyire lesz érdekes számunkra.

Pénzcentrum: Mi lesz akkor, ha a befektetési alapokat bárki értékesítheti, nem kell becsomagolni unit-linked szerződésekbe?

Nagy Szabolcs Erik: Várható, hogy hosszabb távon a unit-linked termékek által nyújtott teljesítmény nem fenntartható. Az igen magas közvetítői jutalékok abba a marzsba még beleférnek, amit a részvénypiac utolsó 3-4 éves teljesítménye kihozott. Ha a részvénypiaci befektetések abszolút hozama csökken, attól főleg a fogyasztók fognak szenvedni, hiszen az életbiztosítók nem tudják olyan drasztikus mértékben csökkenteni a költségeiket, hogy a fogyasztók ezt ne érezzék meg. Ha a hozamok csökkennek, az lesz a kérdés, hogy a biztosító-alapkezelő-terjesztő-ügynökhálózat-fogyasztó értékláncon hogyan oszlik meg a marzs szűkülése. Elkerülhetetlen, hogy a végső fogyasztóra is jusson ebből, és várható, hogy ebben az esetben csökken a unit-linked termékek piaci súlya.

Pénzcentrum: A közeljövőben mely értékesítési csatornák lesznek a meghatározóak?

Nagy Szabolcs Erik: Ez függ a szabályozástól, a piaci játékostól. Vannak olyan piacok, ahol az alkuszok dominálnak, pl. Anglia, a Benelux-államok, míg Dél-Európában inkább az ügynökhálózat dominál. Olaszországban idén drasztikus jogi változtatást vezettek be az ügynöki státusszal kapcsolatban, ezért minden biztosítónak újra kell gondolnia a stratégiáját. Nem lehet megmondani, hogy merre mozdul el a piac. Magyarországon mind a két csatorna jelentős szereppel bír.

Pénzcentrum: Évek óta téma a transzparencia. Az Önök termékeinek költségszerkezete mennyire átlátható az ügyfeleik számára?

Nagy Szabolcs Erik: Van még tennivalónk ez ügyben. Ez nem magyar specialitás, a unit-linked termékek sehol sem annyira transzparensek, mint kellene. A szabályozó szervek mindenütt arra törekednek, hogy ezt növeljék. Ez azért nehezen megteremthető, mert ezek komplex termékek, az információk zöme üzleti titok, nem átadható, nem összehasonlítható. A termékek nagy része különböző országok különböző piacaiból tevődik össze, különböző devizákban bontódik le, ezért nem lehet úgy összehasonlítani, mint a hitelnél a THM-mel.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 19. 16:26
Megvan, mennyibe kerül majd az HBO Maxot, a discovery+ szolgáltatást és az Eurosportot egyesítő stre...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Holdblog  |  2024. április 19. 12:25
Megint immáron nyolcadik alkalommal mi lettünk Az Év Alapkezelője. Mellette a HOLD Részvény, a Deep...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem