A Cetelem Bank tegnap közzétett éves jelentésében csökkenő nyereségről számol be, mely több tényező együttes hatásának tudható be.
A nyereségcsökkenés elsődleges oka, hogy az áruhitelezésben tomboló verseny miatt a kereskedőknek fizetett jutalék már 10% fölé emelkedett, így 3-4-szerese a Nyugat-Európában megszokott értéknek - írja a Magyar Hírlap.
Szintén a rivalizálás mértékének köszönhető a kamat- és költségmentes áruhitelek értékének megugrása: a Cetelemnél a 2006-os esztendőben minden harmadik értékesített konstrukció ebbe a ráfizetéses kategóriába tartozott. A Cetelemnek ez a domináns pozíció megtartása mellett azért éri meg, mert az így akvirált ügyfél hitelkártya-szerződést is köt, ezen pedig már szépen kereshet a bank.
A Cetelem jelenleg több mint 3000 értékesítési ponton kínálja hiteleit, az értékesítés túlnyomó része azonban nem saját fiókban, hanem a kereskedelmi egységekben történik.
A bank az idén belép a devizaalapú személyi kölcsönök piacára is, de továbbra is a forint alapú hitelezést tekinti elsődlegesnek. A devizakölcsönöknél az árfolyamkockázatot fix törlesztő részlettel és a futamidő változtatásával szeretnék kezelni. A banknál jelenleg a szerződések 10%-át az interneten kötik.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


