Nyakunkon a nyaralási szezon. Ilyenkor sokan lapozgatják az utazási irodák katalógusait és szinte már látják magukat valamelyik tenger partján. Aztán sokan azt is látják - és nem csak képzelik - hogy az idén kisebb lesz a tenger, és lehet, hogy inkább medencének fogják hívni, mivel kevesebb pénz van a családi kasszában, mint amekkora összeget a katalógusok tartalmaznak. Nos nem meglepő, hogy a bankok és az utazási irodák segítő jobbot nyújtva hitelt kínálnak, hogy mindenki élvezhesse a "napfény ízét". Viszont az sem meglepő, hogy a hazai lakosság ezt még annyira nem akarja, inkább hűtőt vesz hitelből, mintsem pihenjen egy hetet valami távoli országban, vagy inkább saját megtakarításait használja fel erre a célra.
Külföldön persze más a helyzet - ott amúgy is mindig minden más - ott az emberek igenis eladósodnak, de akkor is utaznak. Nálunk ezt sokszor magyarázzák a fejletlen pénzügyi kultúrával, pedig a magas kamatokban és az utazási irodák értékesítési szokásaiban is lehet a rejtély kulcsa. De ne rohanjunk ennyire előre!
Piaci szakértők véleménye szerint lassan nő az érdeklődés az utazási hitelek iránt, bár az igazi nagy áttörés még várat magára.
Annak ellenére nem dübörög a piac, hogy szinte nincs olyan utazási iroda hazánkban, aki ne tartana repertoárjában utazási hitelt. Sok iroda abban reménykedik, hogy a hitellel magukhoz tudnak csábítani turistákat azoktól a versenytársaiktól, amelyek ezt a módszert nem alkalmazzák.
Viszont akadnak olyan irodák is a piacon, amelyek nem annyira új utasokat remélnek a hiteltől, mint inkább azt, hogy sokan kényelmesebb, tehát drágább társasutazást választanak, mint hitel nélkül tennék. Idáig egyik verzió sem kecsegtet túl sok sikerrel. Igaz ezen termékek marketingje sem tartozik a legerősebb kampányok közzé.
Konstrukciók
Az utazási hitel valójában nem más mint egy speciális áruhitel. A hazai pénzintézetek közül nem túl sokan kínálnak kifejezetten csak utazás céljára felhasználható hitelt. A bankok leginkább személyi kölcsönöket, hitelkártyákat, folyószámlahiteleket és hitelkártyákat kínálnak azon ügyfeleik részére, akik hitelből szeretnék elérni úti céljaikat.
Az utazási hitel a személyi kölcsönnel ellentétben nem az igénylőhöz kerül, hanem az utazási irodához, amelyik minden ügyfélnek helyben biztosítja az ügyintézést és a legfeljebb egy órán belüli üzletkötést. Ezen konstrukciók THM-je 20 százalék körül alakul, az önerő mértéke pedig 0-20 százalékra tehető. A felvehető maximális összeg általában 2 millió forint, a futamidő pedig akár egy évnél is hosszabb lehet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bankok által kínált többi alternatíva kondícióiban nincs lényeges eltérés az utazási hitelekhez viszonyítva. Lényeges eltérést akkor tapasztalhatunk a költségekben, ha valaki szabad felhasználású jelzáloghitelből valósítja meg céljait. Bár ez igencsak ritka a hazai gyakorlatban.
A népszerűség ára
Az utazási hitelek népszerűségén nagyot lendíthetne, ha maximum egy éves futamidejű konstrukciókat kínálnának az utazási irodák. Ugyanis ezáltal egy felvett hitel törlesztési ideje lejárna a következő szezonig, így akkor már "tiszta lappal" indulva lehetne folyamodni az újabb hitelért.
Mivel korábban már párhuzamot vontunk az áruhitelek és az utazási hitelek között, egy kérdést nem kerülhetünk el: miért megy jobban az áruhitelek piaca mint az utazási hiteleké? Nos, ezt már részben magyaráztuk a fejletlen pénzügyi kultúrával, azonban ezzel még nem ért véget a történet.
A nagyobb áruházakban azért kínálhatnak fogyasztási cikkeket alacsony, vagy akár nulla THM-mel is, mert a kamatot és a hiteldíjat egyes nagyobb kereskedelmi cégek, leginkább a multik magukra vállalják. A kamatmentes hitelezés számukra kifizetődőbb, mint a termék árának néhány százalékos csökkentése. Hasonló mentalitás az utazási vállalkozásoknál azonban még nem tapasztalható.
Azonban nálunk is gyorsabban népszerűvé válna a konstrukció, ha a turisztikai cégek azt nem szükséges rossznak, hanem a forgalomnövelés eszközének tekintenék, és ajánlásánál fejlettebb értékesítési technikákat alkalmaznának. A hitel költségeinek átvállalása még nem elképzelhető a hazai vállalkozásoknál, ahhoz ugyanis meglehetősen tőkeerősnek kell lennie a cégnek.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








