7 °C Budapest

Sztárok karnyújtásnyira: itt a TV2-OTP hitelkártya!

Pénzcentrum
2007. április 2. 12:18

Közép-Kelet-Európában és hazánkban egyedülálló innovációként összeáll az OTP Bank és TV2, hogy létrehozzák az első olyan co-branded hitelkártyát, mely egy kereskedelmi televízió és egy hitelintézet együttműködése révén jön létre. A sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a most kezdődő együttműködéssel hatékonyabbá válhat a megfelelő hitelkártya-használat tudatosítása. A domináns hazai bank továbbra is a hitelkártyák térnyerésének folytatódására számít hazánkban.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a lakossági banki szolgáltatások terén talán egyedül a hitelkártya szegmens az, melyben hazánk a világ többi országánál lassabb növekedést produkált. Ez a tendencia 2004 végén megfordult, innen rohamos fejlődést tapasztalhatunk a piacon. A kártya a kapcsolódó pénzügyi kedvezményeken túl a szereplők révén hatalmas marketing támogatást kap majd.

A kártya esetében itt is akár 45 nap a kamatmentes periódus hossza. A kártya a hagyományos szolgáltatások mellett internetes banki szolgáltatásokat is biztosít. Az OTP tervei szerint az év végére több mint 20%-ot birtokol majd a hazai hitelkártyapiacból, míg 2004 végén szelete 5% körüli volt.

Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója elmondta, hogy a TV2 szeretne nézőivel partneri viszonyt kialakítani, ennek tulajdonítható a "TV2 meg én" brand kialakítása, melytől egy közösség építését reméli a csatorna. Ennek a folyamatnak egy része ez a kártyakibocsátás, melynek segítségével a nézők a napi vásárlási tranzakciók közben is kapcsolatban lehet a csatornával.

Kereszty felhívta a figyelmet arra, hogy idén október 4-én lesz 10 éves a TV2, így a community építésben mérföldkő lehet a jelenlegi együttműködés is.

Várdy Zoltán, a csatorna kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta, hogy a TV2 továbbra is az innovatív, marketing-orientált megközelítést vallja. A szemlélet a TV2 Brandcare koncepcióban ölt testet, melybe kiválóan beilleszthető a co-branded hitelkártya. A stratégiai együttműködés egyik gerince a TV2 dinamikusan fejlődő merchandising aktivitása.

Lantos Csaba, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese prezentációjában bemutatta, hogy a domináns bank a piaci dinamikát meghaladó ütemben fejlődik a hitelkártya szegmensben. a bank jelenlegi piaci részesedése a hitelkártyák terén 16% körül áll. A betéti kártyák esetében a vásárlási tranzakciók aránya jóval alacsonyabb mint a hitelkártyák esetében, utóbbinál ugyanis a díjtételek egyértelműen a vásárlás felé terelik az ügyfeleket.

A "TV2 meg én" hitelkártya birtokosainak lehetőségük lesz arra, hogy belülről is megismerjék a TV2-t és a csatorna neves személyiségeit, valamint részt vehetnek műsorfelvételeken, stúdióbejárásokon és hozzájuthatnak TV2-es tárgynyereményekhez is.

A MasterCard plasztik hitelkerete 100 000 és 600 000 Ft között lehet, a főkártya éves díja 5490 Ft, míg a társkártyáé 4490 Ft. A főkártya első éves díját a bank elengedi.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A kártyához 1%-os cash-back is kapcsolódik, azaz a fő- és társkártya-birtokos éves szinten összegzett vásárlási tranzakciói alapján annak 1%-át, de maximum évi 30 000 Ft-ot a bank decemberben jóváírással visszatérít.

Az igénylés terén újdonság, hogy az online út mellett SMS-ben is lehet kártyát igényelni. Utóbbi módszernél a küldő számát felhívja az OTP call-centere és végigvezetik az igénylési folyamaton.

Lantos Csaba elmondása szerint a kártyabirtokosok arra is számíthatnak, hogy a TV2-es sztárokkal együtt főzhetnek, közösen mehetnek koncertre és hasonló kiváltságokban részesülhetnek.

Az OTP-nél jelenleg 4,1 millió kártya van forgalomban, melyből nagyságrendileg félmillió a co-branded plasztik. A TV2 és az OTP között az együttműködés keretén egy bevétel és költségmegosztási egyezség jött létre. Csányi Sándor kiemelte, hogy a bank profit előrejelzését nem kell pontosítani az első negyedéves tapasztalatok tükrében. A megszorítások kapcsán a hitelállomány növekedése rajzoldóik ki, ez azonban nem olyan dinamikus és az első két havi számokból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.

Éves szinten 80 ezer ilyen co-branded kártya kibocsátása szerepel a bank terveiben.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06