5 °C Budapest

Sztárok karnyújtásnyira: itt a TV2-OTP hitelkártya!

Pénzcentrum
2007. április 2. 12:18

Közép-Kelet-Európában és hazánkban egyedülálló innovációként összeáll az OTP Bank és TV2, hogy létrehozzák az első olyan co-branded hitelkártyát, mely egy kereskedelmi televízió és egy hitelintézet együttműködése révén jön létre. A sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a most kezdődő együttműködéssel hatékonyabbá válhat a megfelelő hitelkártya-használat tudatosítása. A domináns hazai bank továbbra is a hitelkártyák térnyerésének folytatódására számít hazánkban.

Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a lakossági banki szolgáltatások terén talán egyedül a hitelkártya szegmens az, melyben hazánk a világ többi országánál lassabb növekedést produkált. Ez a tendencia 2004 végén megfordult, innen rohamos fejlődést tapasztalhatunk a piacon. A kártya a kapcsolódó pénzügyi kedvezményeken túl a szereplők révén hatalmas marketing támogatást kap majd.

A kártya esetében itt is akár 45 nap a kamatmentes periódus hossza. A kártya a hagyományos szolgáltatások mellett internetes banki szolgáltatásokat is biztosít. Az OTP tervei szerint az év végére több mint 20%-ot birtokol majd a hazai hitelkártyapiacból, míg 2004 végén szelete 5% körüli volt.

Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója elmondta, hogy a TV2 szeretne nézőivel partneri viszonyt kialakítani, ennek tulajdonítható a "TV2 meg én" brand kialakítása, melytől egy közösség építését reméli a csatorna. Ennek a folyamatnak egy része ez a kártyakibocsátás, melynek segítségével a nézők a napi vásárlási tranzakciók közben is kapcsolatban lehet a csatornával.

Kereszty felhívta a figyelmet arra, hogy idén október 4-én lesz 10 éves a TV2, így a community építésben mérföldkő lehet a jelenlegi együttműködés is.

Várdy Zoltán, a csatorna kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta, hogy a TV2 továbbra is az innovatív, marketing-orientált megközelítést vallja. A szemlélet a TV2 Brandcare koncepcióban ölt testet, melybe kiválóan beilleszthető a co-branded hitelkártya. A stratégiai együttműködés egyik gerince a TV2 dinamikusan fejlődő merchandising aktivitása.

Lantos Csaba, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese prezentációjában bemutatta, hogy a domináns bank a piaci dinamikát meghaladó ütemben fejlődik a hitelkártya szegmensben. a bank jelenlegi piaci részesedése a hitelkártyák terén 16% körül áll. A betéti kártyák esetében a vásárlási tranzakciók aránya jóval alacsonyabb mint a hitelkártyák esetében, utóbbinál ugyanis a díjtételek egyértelműen a vásárlás felé terelik az ügyfeleket.

A "TV2 meg én" hitelkártya birtokosainak lehetőségük lesz arra, hogy belülről is megismerjék a TV2-t és a csatorna neves személyiségeit, valamint részt vehetnek műsorfelvételeken, stúdióbejárásokon és hozzájuthatnak TV2-es tárgynyereményekhez is.

A MasterCard plasztik hitelkerete 100 000 és 600 000 Ft között lehet, a főkártya éves díja 5490 Ft, míg a társkártyáé 4490 Ft. A főkártya első éves díját a bank elengedi.

A kártyához 1%-os cash-back is kapcsolódik, azaz a fő- és társkártya-birtokos éves szinten összegzett vásárlási tranzakciói alapján annak 1%-át, de maximum évi 30 000 Ft-ot a bank decemberben jóváírással visszatérít.

Az igénylés terén újdonság, hogy az online út mellett SMS-ben is lehet kártyát igényelni. Utóbbi módszernél a küldő számát felhívja az OTP call-centere és végigvezetik az igénylési folyamaton.

Lantos Csaba elmondása szerint a kártyabirtokosok arra is számíthatnak, hogy a TV2-es sztárokkal együtt főzhetnek, közösen mehetnek koncertre és hasonló kiváltságokban részesülhetnek.

Az OTP-nél jelenleg 4,1 millió kártya van forgalomban, melyből nagyságrendileg félmillió a co-branded plasztik. A TV2 és az OTP között az együttműködés keretén egy bevétel és költségmegosztási egyezség jött létre. Csányi Sándor kiemelte, hogy a bank profit előrejelzését nem kell pontosítani az első negyedéves tapasztalatok tükrében. A megszorítások kapcsán a hitelállomány növekedése rajzoldóik ki, ez azonban nem olyan dinamikus és az első két havi számokból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.

Éves szinten 80 ezer ilyen co-branded kártya kibocsátása szerepel a bank terveiben.

Fedezetlen hitelezés infláció idején

Az infláció miatt nominálisan növekvő fogyasztás hozzájárulhatott a személyihitel-kihelyezés bővüléséhez, de a magasabb kamatkörnyezet keresletmérséklő hatása is egyre inkább érezhető.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2022. december 9. 12:17
Bill Miller nemzedéke kiemelkedő alapkezelője volt. Zászlóshajó alapja, a Legg Mason Value Trust tiz...
MEDIA1  |  2022. december 9. 11:17
Egy álláskereső portálon keres teljes munkaidőre újságíró-hírkesztőt az Indamedia legnagyobb lapja,...
KonyhaKontrolling  |  2022. december 9. 07:45
A demokratikus országok (és a felszínen az autoriter országok is) rengeteg erőforrást fordítanak a k...
Bankmonitor  |  2022. december 9. 07:16
Rekordmértékű nyugdíjemelés várható 2023 januárban. A Bankmonitor számításai szerint az átlagnyugdíj...
Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 9. péntek
Natália
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?