Az európai betéti kártyabirtokosok háromnegyede (73%) kedvezően fogadná, ha már meglévő betéti kártyáját egész Európában egységesen használható plasztikra cserélnék - áll a MasterCard megbízásából készült tanulmányban.
A felmérés - mely során a KRC Kutatóintézet 3000 belga, francia, német, holland, lengyel és angol betéti kártyabirtokost kérdezett meg a MasterCard nevében - rámutatott, hogy tízből nyolc fogyasztó (80%) szeretné, ha betéti kártyáját a saját országában megszokott feltételekkel használhatná bárhol Európában.
Ugyanakkor a fogyasztók tájékozottsága arról, hogy az Egységes Európai Fizetési Övezet (SEPA) milyen előnyöket hoz majd a kártyás fizetés területén meglehetősen alacsony. 2008. január 1-től a SEPA övezet egész területén ugyanis olyan fizetési kártyákat kell kibocsátani, melyek kártyabirtokok számára lehetővé teszik, hogy tartózkodási helyüktől függetlenül ugyanazokkal a feltételekkel, jogokkal és kötelezettségekkel hajtsanak végre kártyás fizetést, mintha ezt saját országukban tennék.
Javier Perez, a MasterCard Europe elnöke elmondta: "Jelenleg a SEPA csupán pénzügyi körökben használt kifejezés, jóllehet az utca emberének is fontos tudnia a kártyás fizetést érintő változásokról. Betéti kártyáját minden kártyabirtokos azonos feltételekkel tudja majd használni bárhol a SEPA területén. Amint arra a kutatásunk is rámutatott, a fogyasztók tájékozottsága ebben a témában hagy némi kívánni valót maga után, azonban afelől nincs kétségünk, hogy az európai betéti kártyabirtokosok messze menőkig támogatják az elképzelést."
"Nap, mint nap egyre több ember ismeri fel a betéti kártya előnyeit, és fordít hátat készpénz mindennapi használatnak. Kutatásunk eredménye szerint az európai betéti kártyabirtokosok egyetértenek abban, hogy a 10 és 199 euró közti fizetések végzéséhez a betéti kártya a legmegfelelőbb eszköz, ezen összeghatáron felül pedig a hitelkártya nyújt ideális megoldást. Ismerve a küszöbön álló változásokat elmondhatjuk, hogy készpénz korának végéhez értünk és eljött a bankkártyák ideje. Az embereknek végre megadatik a lehetőség, hogy Európa szerte ugyanolyan kényelmesen és biztonságosan használják bankkártyáikat, mintha azt saját országukban tennék a minimálisra csökkentve a készpénz használatot, melynek átlagos költségei jelenleg meghaladják a 100 euró/fő éves összeget."
Európaszerte tíz betéti kártyatulajdonosból kevesebb, mint egy (9%) hallott már a SEPA Kártya Irányelvek szerint bekövetkező változásokról, ami azt mutatja, hogy a jelenleginél jóval többet kell tenni az elképzelés megismertetéséért. A tájékozottság szintje az átlagosnál még alacsonyabb Hollandiában (2%), Franciaországban (3%), az Egyesült Királyságban (5%), Németországban (5%) és Belgiumban (8%). Ugyanakkor a vizsgált országok közül legutóbb csatlakozott Lengyelország esetében háromból egy (29%) ember hallotta már ugyan a SEPA kifejezést, de ebben a körben is csak igen kevesen (9%) mondhatják el, hogy ismerik az Egységes Európai Fizetési Övezet szerint bekövetkező változások részleteit. Az alaposan tájékozottak aránya az összes vizsgált európai országban kevesebb, mint 1%.
A SEPA növeli a betéti kártyahasználat gyakoriságát
Miután a felmérésben résztvevőket tájékoztatták a SEPA előnyeiről, a válaszadók kétszer olyan nagy számban vallották, hogy szívesen használják majd bankkártyájukat külföldön is a kiskereskedelmi termékek (üzemanyag, élelmiszerek, tartós fogyasztási cikkek) vásárlására, illetve éttermi fogyasztás kiegyenlítésére. Mindez azt mutatja, hogy a bankkártyás fizetést érintő változásokról folyatott felvilágosító program megnövelheti a betéti kártyahasználatot.
A kutatás rámutatott, hogy jelenleg tíz kártyabirtokosból négy (38%) fizet szívesen az üzemanyagért betéti kártyájával külföldi utazások alkalmával, a SEPA életbe lépését követően azonban ez az arány előre láthatólag tízből hétre (68%) nő.
A betéti kártyabirtokosok véleménye megoszlik arról, hogy a bankok (34%) vagy a fogyasztók (33%) járnak majd jól a SEPA-val.
Az Egységes Európai Fizetési Övezet működéséről tízből négy kártyabirtokos (40%) szerint a bankok, háromból egy (34%) felhasználó szerint a fogyasztói szervezetek szolgáltatnak majd információt. A bankok tájékoztatásában a franciák (68%) bíznak a legjobban, míg a britek (27%) és hollandok (24%) a legkevésbé.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A készpénz napjai meg vannak számlálva
A fogyasztók szívesebben nyúlnak a zsebükbe a betéti kártyájukért, mint a készpénzükért, hiszen tízből nyolc (80%) megkérdezett szerint a kártyahasználat kényelmesebb, és háromból két (67%) válaszadó szerint biztonságosabb, mint a készpénzes fizetés.
A kutatási eredmények arra utalnak, hogy a készpénz kora már a múlté és igazolják a betéti kártya kibocsátás tavalyi évben megfigyelt növekedését, mely 287 millió kibocsátott kártyával a Maestro márkajelzésű kártyák 5,7%-os gyarapodását hozta 2006-ban.
A MasterCard szerint az európai fogyasztók egyre gyakrabban használják bankkártyáikat. Tízből négy (39%) betéti kártyabirtokos mondja azt, hogy többször használja kártyáját, mint az előző évben. Tizenkettőből mindössze egy (8%) válaszadó nyilatkozott úgy, hogy csökkentette a kártya használatát.
A betéti kártya elősegíti a pénzügyek átláthatóságát
A MasterCard felmérése arra is rávilágított, hogy - szemben a készpénz-pártiak 34%-ával - az európai fogyasztók közel fele szerint a betéti kártya elősegíti a pénzügyek átláthatóságát. A kutatásban vizsgált hat európai ország közül, a franciák képviselték a legnagyobb arányban (70%) ezt az álláspontot.
A jövőbeni szolgáltatások nagy eséllyel növelik a kártyahasználatot
A MasterCard felmérése szerint a jövőben számos tervezett betéti kártyaszolgáltatás növelheti a fogyasztói kártyahasználatot. A válaszadók túlnyomó többsége ugyanis úgy véli, hogy a betéti kártyahasználat mellett szól a bankkártya csalások elleni védelem (91%), az elfogadó helyek számának növelése (87%) és az a tény, hogy a betéti kártya európaszerte ugyanazokkal a feltételekkel használható majd (86%).
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








