Az eladósodottsággal kapcsolatos hírek többsége a középosztályra fókuszál, ők bizonyulnak ezzel kapcsolatban a leginkább érintettnek. Míg a gazdagok rekordméretű bevételeik fényében sütkéreznek, addig a középosztály kétségbeesetten próbálja betakarni a jövedelme és az emelkedő fenntartási költségei közti szakadékot. Azonban meglepő eredmények olvashatóak ki az amerikai nemzeti eladósodottsági adatokból.
A FED fogyasztók pénzügyi helyzetét vizsgáló felmérése alapján azt a meglepő következtetést vonhatjuk le, hogy a gazdagok gyorsabban halmozzák fel adósságaikat, mint a középosztály. Az amerikaiak leggazdagabb 1 százaléka 342 milliárd dollárnyi (66 ezer milliárd forint) adósságot gyűjtött össze 1998 és 2004 között. Ebbe az 1 százalékba egyébként azok a háztartások tartoznak, akiknek elsődleges lakhelyük legalább nettó 6 millió dollár értékű. Közgazdászok szerint 2004 óta valószínűleg ez az eladósodottsági szint még tovább emelkedett, mivel a kamatlábak relatíve alacsonyan maradtak.
A leggazdagabb egy százalék amellett, hogy az amerikai nemzeti jólét aránytalanul nagy részében osztozik, jelenleg a teljes nemzeti adósság 7 százalékával rendelkezik (mintegy 650 milliárd dollár hitelfelvétellel), szemben az 1998-ban tapasztalt 5 százalékkal. Ez a növekedés jóval magasabb a többi csoporténál.
Ugyanakkor természetesen a középosztálytól merőben más hitelfevételi céljai lehetnek a vagyonosoknak. Ők a kölcsönökre gyakran, mint pénzügyi eszközökre tekintenek. Az adósság legnagyobb része jelzáloghitel a FED adatai szerint. Ugyan vélhetően nem okozna nekik gondot egy 20 millió dolláros kis kúria árának "kipengetése", de hitelfelvételeik oka inkább az, hogy pénzüket magasabb hozamú befektetéseikből nem kívánják kivonni.
Néhány szociológus és közgazdász szerint a jómódú emberek adósságnövekedése abból fakad, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk, mivel még gazdagabb társaikkal fenn akarják tartani a lépést. Dalton Coney, a New York University szociológusa szerint ez úgy néz ki, hogy a legfelső 1 százalék igyekszik fenntartani az ütemet az 1 százalék tizedével, akik pedig az 1 százalék századától nem akarnak lemaradni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.