0 °C Budapest

Elszámolták: Többe kerül a vihar mint gondolták

Pénzcentrum
2006. augusztus 22. 11:32

A biztosítók ügyfélszolgálatai gőzerővel dolgoznak az ünnepi viharkárok felmérésén és rendezésén. Az Allianz és az Aegon biztosító segítségével "pillanatfelvételt" készítünk a jelenlegi helyzetről.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az AEGON biztosító ügyfélszolgálata hétfő reggel óta folyamatosan fogadja a kárbejelentéseket, amelyek száma egy nap alatt több mint duplájára emelkedett. A mai naptól kárszakértőket csoportosítottak át az érintett területekre.

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.-hez, a piacvezető lakásbiztosítóhoz kedd délelőtt 11 óráig 800 db bejelentés érkezett országosan, ennek mintegy 60 százaléka Budapestről. A becsült kár értéke mára már elérte a 100 millió Ft-ot. A biztosító nem változtatott kárprognózisán, változatlanul körülbelül félmilliárd forintos kárösszeggel kalkulál. A társaság lehetőséget biztosít kárszemle nélküli, telefonos kárrendezésre is. A bejelentett károk 20 százalékát az AEGON Magyarország telefonon már rendezte.

A lakásbiztosításoknál épület beázások, a vihar által elsodort cserepek, kitört ablakok, elöntött pincék valamint a kidőlt fák által okozott épület rongálási károk és a villámcsapás okozta elektromos meghibásodások a jellemzőek. Nagy számban érkeznek kárbejelentések megrongálódott gépkocsikról is. Ezek rendezése casco biztosítás alapján történik.

Az augusztus 20-ai tűzijáték alatt tomboló vihart követően kedd reggelig az Allianz Hungária Biztosítóhoz már több mint 450 lakossági kárbejelentés érkezett az ország minden részéről. A károk becsült értéke több mint 35 millió forint. Csupán fél nap alatt - azaz a tegnap déli adatokhoz képest - mind a lakossági ügyfelek által bejelentett károk száma, mind ezek becsült értéke a 2 és félszeresre nőtt! Mindezek mellett a társaság ipari, nagyvállalati partnerei sem úszták meg károk nélkül a vasárnapi vihart. Jellemzően ezen a szakterületen a kárbejelentések száma nagyságrendekkel kisebb szokott lenni, mint a lakossági károké, a keletkezett károk értéke azonban ezeknek többszöröse. A jelenlegi ismert adatok szerint e szegmens kárai máris 100 millió forintra tehetők.

Az Allianz Hungáriához a vihar utáni első napon érkezett és összesített bejelentések alapján jól látszik, hogy a legnagyobb csapást Budapest és Pest megye szenvedte el, a lakások és lakóépületek kárainak háromnegyede ebben a régióban keletkezett. Ugyanakkor gépjárműkárokat is elsősorban innen jelentettek a casco biztosítással rendelkező ügyfelek. A leggyakoribb kártípus változatlanul a viharos szélhez kapcsolódik, a bejelentett lakás- és épületkárok 70 százaléka a rendkívüli erejű szél miatt kidőlt fák által a tetőszerkezetekben okozott sérülésekről, a szél által megtépázott cserepes tetőzetről, ablaktörésekről szólnak.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A károk felmérése a társaságnál folyamatos, a kárszakértők az ügyfeleknek is megfelelő, előre egyeztet időpontban szemlézik a károkat. Szerencsére nem mindenhol van erre szükség, mert a kisebb mértékű lakáskárok esetében jól működik a telefonos kárrendezés, amivel kiváltható a helyszíni szakértői szemle. Így a kárrendezés is gyorsabb, hiszen a kárbejelentést, majd a kárszakértői telefonos egyeztetést követően, akár egy nap alatt folyósítható a kártérítés.

A gyors helyreállítás érdekében az Allianz Hungária természetesen a komolyabb károk felmérését követően is azonnal intézkedik a kifizetésekről.

Az Allianz Hungária ügyfelei kárbejelentéseit minden lehetséges módon fogadja: telefonos ügyfélszolgálatán a (helyi tarifával hívható) 06-40-421-421-es kék számon, a www.allianz.hu honlapon vagy személyesen az Allianz Hungária legközelebbi fiókjában. Casco biztosítással rendelkező ügyfelei pedig a társaság országszerte több mint 800 szerződött javítópartnerénél is jelenthetik az autóikban keletkezett viharkárokat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 7. 07:20