A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Titkos élményfürdő lett a Szatmár Niagarája: vízesés és dögönyözős strand – mindez ingyen!
Évről évre egyre többen fedezik fel a Túr folyó különleges fürdőhelyét, amely Tiszakóród és Szatmárcseke között található, és amely a helyiek között csak „Szatmár Niagarájaként” ismert. A hely varázsát a természetes vízesésszerű bukógát adja, amely nemcsak látványosság, hanem ingyenes természetes „dögönyöző” is, ahol a folyó frissítő vizében lehet megmártózni.
A Túr-bukógát a Túr folyó torkolatánál, a Tisza és a Túr találkozásánál épült meg, hogy egyenlítse a két víztest szintkülönbségét. A gát 1929-ben készült el, és máig eredeti funkciójában szolgálja a vízszint szabályozását. A betonból készült szerkezet 28,7 méter hosszú, öt vízátfolyó nyílással és zsilippel, amelyeken át a víz néhány méter magasból zuhan alá, különleges természeti vízesést alkotva - írta cikkében a Sokszínű Vidék.
Ahogy Biró Lajos természetfotós a lapnak nyilatkozta, „főként a helyiek keresik fel a helyet, különösen akkor, amikor a vízállás megfelelő, és a Túr-Bukónál lehet fürödni.” Biró az elmúlt években többször is járt a gátnál, ahol gyönyörű képeket készített a nyári fürdőzőkről és a vízesésről. A hely ingyenesen látogatható, és a kiépített parkolók, valamint sétányok miatt könnyen megközelíthető kerékpárral vagy gyalogosan is.
Ezért nevezik „Szatmár Niagarájának”
A bukógát vízfüggönyként hulló vízesése valóban emlékeztet az amerikai Niagara-vízesés látványára, csak épp kisebb, emberléptékű formában, így ideális családi kikapcsolódásnak számít a természet szerelmeseinek. A helyszín különlegessége, hogy nemcsak látványos, hanem a víz áramlása kellemes masszírozó, „dögönyöző” hatást is nyújt a fürdőzőknek. Mindezt ráadásul ingyen lehet élvezni.
A vízesés körül egy hangulatos diófasor húzódik, amely árnyékot ad a napimádóknak, és a hely igazi pihenőparadicsommá válik a forró nyári napokon. Garda Bernadett fotós is nemrég járt a gátnál, ahol lenyűgöző, napsütötte képeket készített, amelyeken a természet szépsége és a víz dinamikája egyaránt megjelenik.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
@fishingworldhorgasz ♬ Powerful songs like action movie music - Tansa
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








