Hihetetlen felfedezés az Alföldön: honfoglaló elit harcosok sírjának titkai tárultak fel Akasztón – nemzetközi jelentőségű leletegyüttes mesél őseinkről.
Szenzációs kincsre bukkant az elsőéves egyetemista lány: ki nem találod, mit talált Komáromban!
Egy mosonmagyaróvári lány, Zentai Laura élete első terepgyakorlatán olyat talált, amiről a legtöbb régész csak álmodik: egy több mint kétezer éves római kori szobrot emelt ki a földből Komárom határában, a híres Brigetio lelőhelyen. Az ELTE hallgatójának felfedezése nemcsak egyedülálló, de új fejezetet is nyithat a késő római kori emlékek kutatásában.
Zentai Laura, az Eötvös Loránd Tudományegyetem régészet szakos hallgatója első terepgyakorlatát töltötte Komáromban, amikor az ötödik napon váratlan dolog történt: egy apró, bronzból készült emberalakot talált a föld alatt. A lelet a római kori Brigetio katonai tábor területén került elő – ott, ahol a rómaiak egykor erődöt és települést építettek. A helyszín az elmúlt évtizedekben már több komoly felfedezést is adott, de most egy elsőéves hallgató keze alatt bukkant fel egy újabb történelmi kincs.
„Kapargattam a földet, és egyszer csak láttam, hogy valami kéklik. Kiemeltem és egy kis emberalak volt" – mesélte Laura a Kemma.hu-nak adott interjúban.
A kis bronz ülőfigura egy ritka tárgy része lehetett, valószínűleg egy fából készült, bronzlemezekkel borított edény díszítőeleme. A Brigetio Légiótábor romjai alatt, egy egykori leégett épület maradványai között bukkantak rá – széttörve, szétégve, de annál értékesebben.
A régészet menőbb, mint gondolnád
Laura, aki eredetileg inkább a középkor iránt érdeklődött, úgy érzi, ez a felfedezés sorsfordító pillanat volt számára. A lelet hatására még inkább elkötelezte magát a régészet iránt. „Ez egyértelműen motiváció a jövőre. Még jobban szeretném ezt csinálni, még többet tanulni róla." A fiatal hallgató arra is buzdít mindenkit, aki a régészet iránt érdeklődik, hogy merjen belevágni, mert – bár a munka néha monoton – egyetlen pillanat mindent megváltoztathat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Brigetio lelőhelye nem először szolgál izgalmas felfedezésekkel: az elmúlt években is kerültek elő itt sírok, ékszerek és római kori fürdőépületek maradványai. Zentai Laura felfedezése most új lendületet adhat a feltárásoknak, és inspiráló példa lehet a fiatalok számára is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








