Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Újabb jelentős pedagógusbér-emelés következik 2025-ben - mondta a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára csütörtökön Budapesten.
Maruzsa Zoltán a tankerületi központok által fenntartott köznevelési intézmények igazgatóinak ünnepélyes köszöntésén kiemelte: a kormány intézkedése meg fogja szüntetni a munkaerőhiányt, és lehetővé teszi, hogy a pedagógusok még inkább a szakmai feladataik ellátására koncentrálhassanak.
Ha van munkaerő-utánpótlás, akkor lehet válogatni, és kell is, mert a legjobb kollégákra van szükség
- hangsúlyozta az államtitkár, hozzátéve: a felsőoktatási felvételi számok alapján látszik, hogy az utánpótlás kérdése meg fog oldódni a köznevelésben.
A pedagógusképzések a legnépszerűbb szakok közé tartoztak az idei felvételin - mutatott rá Maruzsa Zoltán, jelezve: nagyon sokan választották a rövid ciklusú képzéseket, ezek a hallgatók egy-másfél éven belül már meg fognak jelenni a pályán.
Az államtitkár emlékeztetett: a kormány vállalta, hogy a megemelt magas szinten megtartja a béreket 2030-ig, vagyis garantálják, hogy senkinek nem csökkenhet a fizetése.
Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy az igazgatók nagyobb lehetőséget kapnak a differenciálásra. A munkatársak jó teljesítményét el lehet ismerni, és a gyengébb teljesítményt is lehet láttatni a fizetésekben - magyarázta, majd arra kérte az igazgatókat: éljenek is ezzel az eszközzel.
Maruzsa Zoltán felhívta a figyelmet arra is, hogy önmagában a béremeléstől semmi nem fog változni. Ahhoz, hogy eredményeket lehessen látni, szakmai intézkedésekre is szükség van - fűzte hozzá.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Közölte: az új rendszerben a fenntartó is teljesítménycélokat fog meghatározni az igazgatók felé, és évente mérni fogják a teljesítményüket. Arra kérte a kollégákat, ne féljenek az ellenőrzéstől, mert a rendszeres értékelés sokkal jobb, mintha csak ötévente kapnának visszajelzést az elvárásokról, a kitűzött célokról és a munkájuk eredményességéről.
Az államtitkár közölte továbbá, hogy az igazgatói munkáért fizetett megbízási díj is emelkedett, és tovább fog növekedni a következő időszakban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








