Három jelentős adóváltozást jelentett be Magyar Péter
Már decembertől 15 százalékkal emelkedik a minimálbér és 10 százalékkal a garantált bérminimum - írja a Pénzcentrum. A cikk szerint megállapodás született a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) mai ülésén.
A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) mai ülésén megállapodás született a munkaadók és a munkavállalók között - közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
A térca tájékoztatása szerint az alábbi pontokban egyeztek meg a felek:
- a legkisebb keresetek korábban, már 2023 decemberében emelkedhetnek.
- Decembertől a minimálbér 15%-kal, 266 800 forintra, a garantált bérminimum pedig 10%-kal, 326 000 forintra növekedhet.
- A felek ajánlást fogalmaznak meg arra vonatkozóan, hogy a versenyszférában a lehetőségek figyelembe vételével 2024. évben is meg kell őrizni a bérek reálértékét, ezért minden vállalkozást a saját üzleti, pénzügyi és bérpiaci helyzetének megfelelően további béremelésre ösztönöznek.
- Tárgyalást kezdenek a bérrendszer megújításának olyan irányú koncepciójáról, amellyel a bérek hosszútávon megőrizhetik vásárlóerejüket.
Nagy Márton miniszter az ülésen elmondta, a Kormány mielőbb megtárgyalja a javaslatokat és megalkotja a szükséges jogszabályokat.
Üres kosarak, szomjazó erdők: tragikus az idei szezon, de a vasi gombász szerint nincs minden veszve
Az elmúlt hetekben azonban már megjelent egy-két gombafaj, így még nincs minden veszve – mesélte a HelloVidéknek Varga Tamás szombathelyi gombász.
-
Drága a szolgáltatás, rossz a munkahely, mégsem váltasz? Mondd el, mi tart vissza!
A kérdőív kitöltése 5 perc.







