A hatóságok óvatosságra intenek: mindig kérjünk írásos ajánlatot, és ellenőrizzük a leszállított mennyiséget.
Fontos bejelentést tett a hatósági áras tűzifával kapcsolatban a Pilisi Parkerdő: erről jobb, ha tudsz
A Pilisi Parkerdő Zrt. 65 ezer hektár állami erdőt kezel Budapesten és környékén, működési területén hárommillió ember él. Területi elhelyezkedéséből, a főváros közelségéből adódóan a kormány által indított maximált áras lakossági tűzifaprogram nyomán társaság területén különösen megnövekedtek az igények, ezeket a társaság folyamatos szállítással képes ellátni.
A Pilisi Parkerdő 65 ezer hektáron gazdálkodik a főváros és tágabb térségében. Működési területén 11 millió köbméterre tehető az erdők élőfakészlete – ez a mennyiség évente 267 ezer köbméterrel növekszik. Évente átlagosan 180-190 ezer köbméternyi faanyagot termel ki, melynek több mint fele lakossági tűzifa.
A maximált áras kormányzati lakosságitűzifa-program nyomán megnövekedett lakossági igényeket érzékelve a Pilisi Parkerdő Zrt. megnövelte a kitermelési volument az év hátralévő időszakára. A társaság kilenc értékesítési ponton, valamint telefonon és e-mailen folyamatosan veszi fel az igényléseket. A tűzifaprogram igénylői számára kijelölt harminc átvételi pont további három vasúti átvételi ponttal bővül. A kiszolgálás folyamatos, az igények kiszolgálása ütemezetten zajlik, kiemelt hangsúlyt helyezve azokra, akik jelenleg nem rendelkeznek tűzifával. Ebben a társaság kéri a vásárlók türelmét és együttműködését. A Pilisi Parkerdő tapasztalatai alapján az igénylők egy része idén először vásárol fát, ezért a társaság néhány vásárláshoz kapcsolódó fontos dologra hívja fel a figyelmet:
- Lehetőleg azok jelentkezzenek maximált árú lakossági tűzifaigénnyel, akik maguk fel tudják azt használni, tehát rendelkeznek megfelelő fatüzelésű fűtőberendezéssel.
- A megvásárolt tűzifa elszállításáról az átvételi pontról a megfelelő szállítóeszközzel a vásárlónak kell gondoskodnia.
- Megrendelés előtt a vásárlónak érdemes meggyőződnie arról, hogy megoldható-e a nagy mennyiségű tűzifa jogszabályoknak megfelelő szállítása.
- Megrendelés előtt a vásárlónak érdemes meggyőződnie arról, hogy megoldható-e a tíz köbméternyi, igen sok helyet foglaló tűzifa megfelelő tárolása.
Mindezek, illetve az állami erdőgazdaságok közötti együttműködés eredményeként a Pilisi Parkerdő Zrt. hosszú távon képes fenntartható módon biztosítani a működési területén élők tűzifa-ellátását. A folyamatos ellátást úgy képes biztosítani, hogy a társaság által kezelt erdők természetvédelmi, közjóléti és klímavédelmi funkciói nem sérülnek, azok megőrzését a Pilisi Parkerdő – tekintettel a működési területén élő hárommillió ember igényeire – továbbra is kiemelt feladatának tartja.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








