A klímaváltozás hatásai már nem fordíthatók vissza emberi beavatkozással Magyarországon, különösen a Duna-Tisza közén tapasztalható vízhiány esetében - figyelmeztet egy professzor.
A közösség által támogatott mezőgazdaság a gazdálkodók és a fogyasztók közötti olyan partnerség, amelyben megoszlik a szereplők között a gazdálkodás felelőssége, kockázata és természetesen annak haszna is. Az ilyen rendszerek és hálózatok amellett, hogy jelentősen csökkentik a gazdálkodók abbéli kockázatát, hogy nem találnak majd vevőt terményeikre, a vásárlók számára is számos előnyt tartogatnak – az ellenőrizhető forrásból érkező terményektől a karbonlábnyom mérsékléséig. A Brancs közösségi piacterén például az ország legnagyobb Birsbirtokáról fogadhatunk örökbe egy-egy szezonra birsfákat, támogatva a termelők fejlesztési céljait, s családunk friss gyümölcshöz való jutását is egyben.
A közösség által támogatott mezőgazdaság közvetlenül összeköti a fogyasztókat és a termelőket, így segítve egy jövedelmezőbb, fenntarthatóbb és átláthatóbb helyi élelmiszer ökoszisztéma létrehozását. A szoros együttműködés termelő és fogyasztó között nem újkeletű, de a városiasodás, a rohanó élet és a méretgazdaságosság nyújtotta előnyök mind felerősítették létjogosultságát az elmúlt években. A képlet a legtöbb esetben egyszerű: előfinanszírozásunkért vagy előfizetésünkért cserébe tapasztalt gazdák művelnek meg helyettünk 1-1 területet vagy gondoznak 1-1 fát, melyek gyümölcseit és terményeit mi, mint a terület vagy a fa ideiglenes bérlői élvezhetjük.



- Fánként legalább 50 kg friss, zamatos birsalmát
- Névre szóló táblát az örökbefogadott fa mellett
- Receptfüzetet a termények változatos felhasználásához
- Élményszüretet egy csodálatos, Duna-menti helyszínen
És azt a jó érzéssel járó tudatot, hogy a közösség által támogatott mezőgazdaság körforgásának részeként mi is hozzájárultunk a hazai termelők, a hazai termények népszerűsítéséhez, s azt a biztonságot, hogy pontosan tudjuk, hogy honnan, s kiknek a szorgos kezei által jutott el az étel az asztalunkra.
(x)
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








