Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Bejelentést tett a kormány: részlegesen eltörlik a rezsicsökkentést, ezek a családok fizethetnek
Miután Orbán Viktor az európai energiaellátással kapcsolatos helyzet miatt délelőtt összehívta a kormánykabinetet, délután fél négytől Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter, Németh Szilárd kormánybiztos és Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő tart sajtótájékoztatót.
Komoly döntések születtek a ma délelőtti kabinetülésen, ezeket ismertette délután Gulyás. A miniszter sajtótájékoztatóját azzal kezdte, eljött az idő, hogy energia-veszélyhelyzetet hirdessenek Magyarországon, egy év alatt az áram ötszörösére, a gáz ára hatszorosára emelkedett, ismertette a miniszter. Nem lesz gáz télre Európa nagy részében - folytatta Gulyás, aki ezután azt is bejelentette, 7 intézkedéssel fékeznék meg az energiaválságot, írja a Pénzcentrum. Az intézkedések a következők:
- 1,5 milliárd köbméterről 2 milliárd köbméterre növeli a hazai gázkitermelést. A jelenlegi mezőkön tovább növelhető a kitermelés, még a drágább technológiákkal is, mert megéri ezeken az árakon.
- Felhatalmazta a kormány Szijjártó Pétert, hogy további gázkészleteket szerezzen be. Jelenleg a tárolóink 44%-áig töltöttek. Ez csupán negyedében lenne képes ez a szint az ország gázellátását biztosítani.
- Kiviteli tilalmat rendelnek el az energiahordozókra és tűzifára, a bértárolás a kivétel
- Jelentősen fokozzák a lignit kitermelést és növelik a szénbányászatot.
- A Mátrai Erőmű blokkjait minél előbb újraindítják.
- A Paksi Atomerőmű üzemidejének meghosszabbítását is kezdeményezik.
Aki az átlag felett fogyaszt, mérsékelje a fogyasztást, vagy pedig fizesse meg a piaci árat. A csökkentett gáz - és áramár csak az átlag magyar fogyasztás mérték - ismertette ezután a legfontosabb változást miniszter. Ez a pénz a rezsivédelmi alapba megy. A rezsicsökkentett árat a lakossági átlagfogyasztásig biztosítják. A háztartások háromnegyedét ez Gulyás szerint nem érinti. A határok a következők lesznek:
- 210 kWh per hó, éves szinten 2523 kWh
- 144 köbméter per hó, 1529 köbméter éves szinten
Címlapkép: MTI/Illyés Tibor
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








