Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
A Miskolci Rendőrkapitányság illetékességi területén ismét megjelent az a csalási forma, amikor telefonhívás alkalmával pénzintézetek alkalmazottjának, internetes áruház munkatársaként adják ki magukat az elkövetők, és miután hozzájutnak a sértett banki adataihoz megkárosítják őket.
A Miskolci Rendőrkapitányságon illetékességi terültén az információk szerint ismeretlen elkövetők telefonos adategyeztetéskor a gyanútlan áldozatokat banki utalásra próbálták rábírni, vagy banki adatokat próbáltak meg tőlük megszerezni. Az utalási adatok megszerzése után a sértettek számláján található pénz a csalók bankszámlájára került át.
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs és Megelőzési Osztály szakemberei azt alábbi tanácsokat adják:
- Telefonon soha ne adjanak meg bankkártya, vagy netbank belépési adatokat! A pénzintézetek, illetve az internetes áruházak az ügyintézés során nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat!
- Javasoljuk, ha ilyen eset megtörténik, azonnal szakítsa meg a hívást!
- Ne telepítsen a számítógépére, illetve a telefonjára ismeretlen programot (alkalmazást, applikációt), ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől, és még arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják. Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik vele a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, egyébként ilyen alkalommal is történik elsődleges ügyfél-azonosítás.
- A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek!
- Legyen gyanús, ha azt állítják, hogy a bank biztonsági rendszere észlelt egy gyanús próbálkozást, és a bankszámla biztonságosabbá tétele érdekében azonnal le kell töltenie egy applikációt!
- Ha SMS formájában kap megerősítő kódot, azt véletlenül se adja ki a vonalban lévő ismeretlennek!
- Csalás észlelése esetén a kért adatokat ne adják ki, és ne végezzenek semmilyen tranzakciót!
- Amennyiben mégis megadtak valamilyen adatot a csalóknak, akkor a bankkártya letiltásáról azonnal intézkedjenek a pénzintézetüknél, illetve ha a leírt módszerrel találkoznak, tegyenek bejelentést a lakhelyük szerinti rendőrkapitányságon!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








