Egy évnyi lezárás után végre jó hírt kaptak a túrázók és a kőszegiek: megindulhat a régóta várt felújítás a népszerű Óház-kilátónál.
Itt a nyár, itt a levendulaszezon. Kétségtelen, hogy az egyik leghíresebb és legkedveltebb növények egyike, persze, nem véletlenül. Egy ajándékboltban nehéz úgy végigmenni, hogy legalább egy lila részleg ne legyen. Ha pedig a Balatonon járunk, levendulamezőkkel és turisták hadaival találkozhatunk, hiszen ilyenkor mi magunk is szüretelhetjük ezt a csodás növényt.
Azt, hogy ki, mit készít belőle, mindenki eldöntheti, az Agrárszektor most egy csokorba gyűjtötte, hogy mit érdemes kezdeni a levendulákkal. Sőt, néhány hasznos tippet is adunk ahhoz, hogy hogyan termeszthetjük saját otthonunkban is - így még Tihanyig sem kell elmennünk érte, de azért, ha tehetjük, semmi esetre se hagyjuk ki!
- Minél hosszabb szárral próbáljuk meg levágni a növényeket, így könnyebb lesz az anyanövénynek és nekünk is, hiszen egyszerűbben össze lehet kötni őket.
- Soha ne tegyük műanyag zacskóba a levendulákat, hiszen könnyen befüllednek rövid időn belül, és már a száradás alatt lehullajtja a virágait!
- Lehetőleg a vágástól számított 5 órán belül már lógjon a csokor, különben szintén lehullik a virág!
- 11-16 óráig ne vágjuk le a növényeket, aminek egyszerű az oka: szinte lehetetlen, mert ebben az időszakban számos rovar, bogár és más állatok is lehetnek rajta, amik csípnek, marnak - így hát saját magunkat kíméljük meg a kellemetlenségektől.
- Esős időben semmiképpen se arassunk, várjunk legalább egy napot.
- Érdemes bakancsot, pólót, hosszú nadrágot és valamilyen kalapot viselni közben, illetve a metszőollót és a sarlót se felejtsük otthon - a kés viszont nem megfelelő erre a célra, mivel tönkre tudja tenni a bokrot vagy akár a kezünket is!
Ami pedig kiemelten fontos, hogy ha ismeretlen helyre megyünk szüretelni, hiába gyommentes és tiszta a terület, feltétlenül kérdezzük meg, hogy használtak-e bármilyen gyomirtót. Ha igen, akkor bármennyire is csábító, de felejtsük el azt, hogy szörpöt, fagyit vagy bármilyen süteményt készítünk belőle, és en bloc azt is, hogy megesszük a levendulákat. Illatozó dekorként viszont ennek ellenére is nagyszerűen lehet majd használni! Plusz érdekesség, hogy 2020-ban mintegy - 206,3 hektáron termesztettek levendulát, ebből is látszik, hogy van rá igény és kereslet.
A cikk folytatása itt olvasható.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








