Hagyományos, egyszerűbb süteményeket vegyünk fel a menübe, amelyek olcsóbban elkészíthetők, de mégis finomak.
A környezettudatosság egyre nagyobb súllyal jelenik meg a vásárlói szokások között. Magyarországon is egyre jelentősebb azok aránya, akik a fenntarthatóság miatt változtattak korábbi vásárlási szokásaikon, és amikor különböző termékek közül választanak, a környezetbarát csomagolásút részesítik előnyben. A vásárlók mellett a gyártó cégek számára is egyre fontosabb szempont a környezetvédelem: a PICK a magyar tulajdonú húsipari márkák körében az elsők között tett jelentősebb lépéseket a csomagoláshoz elengedhetetlen műanyag csomagolóanyag csökkentése érdekében. Két év alatt a műanyag csomagolóanyag éves felhasználását 60 tonnával csökkentették, és nem is állnak meg itt, a cél, hogy 5 éven belül kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásban juttassák el a vásárlókhoz a szeletelt termékeket.
Egyre fontosabb szempont a vásárlók számára a fenntarthatóság, ezt több kutatás is alátámasztja. A Nébih karanténkutatása rávilágított, hogy a koronavírus-járvány harmadik hullámában a válaszadók figyeltek arra, hogy csökkentsék a háztartásukban elpazarolt élelmiszer mennyiségét, ugyanakkor a kutatásban résztvevők 57%-a azt tapasztalta, csomagolási hulladékból több keletkezett otthonukban, mint a járvány előtt. A vásárlási szempontokkal kapcsolatban kiderült, hogy a listán a 11. helyen szerepel a környezetbarát csomagolás – vagyis noha a legfontosabb még mindig az íz, a minőség és az ár, azért sokan vannak, akik már a fenntarthatóságot is mérlegelik egy termék megvásárlásakor.
Egy másik, tavalyi felmérés arra jutott, hogy a magyar lakosság több mint egyharmada a környezetbarát csomagolást alkalmazó márkákat részesíti előnyben, sőt, 74 százalékuk többet is hajlandó fizetni egy fenntartható csomagolású termékért.
A válaszadók 29 százaléka nagyrészt a környezetbarát csomagolást tartja szem előtt a vásárlás során, 8 százalék számára pedig ez a legfontosabb szempont,
57 százalék gondol rá, de inkább nem ez alapján dönt, és csupán 7 százalék hagyja teljesen figyelmen kívül ezt a tényezőt. Habár az ár még mindig elengedhetetlen szempont a vásárlásnál, a megkérdezettek 74 százaléka fizetne többet egy termékért annak érdekében, hogy környezetkímélő csomagolásban kapja azt kézhez: 7 százalék minden esetben, 24 százalék csak egyes termékek esetében, 43 százalék pedig csak akkor, ha nem túl nagy az árkülönbség.
Egyre több az olyan magyar cég, amelyik már lépett
A környezetvédelmi szempontok pedig korántsem csak a vásárlók számára fontosak, a gyártó cégek is sokat tehetnek a fenntarthatóságért. A piacvezető húsipari gyártó, a PICK is szerepet vállalt benne és jelentős lépéseket tett a szeletelt szalámi termékei csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségének csökkentése céljából.
A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását 2018 és 2020 között alatt 60 tonnával csökkentették, köszönhetően annak, hogy a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát átlagosan 24%-kal csökkentette a vállalat.
A cég pedig itt nem áll meg, számos, Less Plastic pecséttel ellátott, szeletelt, tálcás szalámi termékük tálcaméretét ugyanis 3 centiméterrel csökkentették, ami idénre további 14%-kal mérsékli a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét, miközben a szeletelt szalámik mennyisége változatlan marad a csomagolásban.
Haluska Adrienn, a PICK Szeged Zrt. fejlesztési és minőségirányítási igazgatója a Hello Vidéknek azt mondta, élelmiszerbiztonsági szempontból, valamint a hústermékek minőségmegőrzésének okán jelenleg elengedhetetlen a műanyag csomagolóanyag, ugyanakkor a cég mindent megtesz annak érdekében, hogy kevésbé terheljék a környezetet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A jelenlegi többlépcsős folyamat célja, hogy 5 éven belül a PICK szeletelt tálcás termékei csak 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe
– mondta a szakember, hozzátéve, a mostani változtatásnak, a kisebb csomagolásnak köszönhetően nő a termékek szállítási hatékonysága is.
Terveink szerint 2023-ra a termékeink gyűjtőcsomagolásai nagyrészt gépek segítségével készülnek majd, ami a papír- és kartonalapú csomagolóanyagok felhasználásában 30 százalékos csökkenést fog eredményezni
– jegyezte meg Haluska Adrienn.
Fotók: PICK Szeged Zrt.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








