„Kérem, ne betonozzák le!” – több helyi nyaralótulajdonos is aggodalmát fejezte ki az ikonikus Kisfaludy sétány jövője miatt Balatonakarattyán.
A tavasz beköszöntével minden családi háznál megszaporodnak a kerti munkák, de az emberek hajlamosak jóval kevesebbet foglalkozni a gyepápolással, mint amennyire az megérdemelné. Pedig a gyep magától nem lesz bársonyos haragoszöld, és sokkal több energiát kell rá fordítani, mint a többi növényre. Molnár Gábor Éva kertészmérnök összeszedte azokat az aranyszabályokat, melyek betartásával elérhetjük a kívánt színvilágot. A szakértő szerint, ha megfelelően végezzük el a gyepszellőztetési, a talajjavítási és a gyep-tápanyagozási munkálatokat, és mindezt környezettudatosan tesszük, akkor nem érhet minket kellemetlen meglepetés.
A hosszú, sötét, téli hónapok után újra itt a tavasz, és ezzel egyidejűleg a természet is újra életre kel. Nem kevés feladattal jár ez a kertes házban élők számára, hiszen sok mindenre kell egyszerre odafigyelni, de a legtöbben részben vagy teljes egészében kihagyják a gyepápolási teendőket, mondván: a fű magától is szép tud lenni, nincs szüksége törődésre. Ez viszont egy olyan tévhit, amit el kell oszlatni. A gyep kényes „jószág” a mi kontinentális éghajlatunkon.
Molnár Gábor Éva kertészmérnök felhívta rá a figyelmet, hogy a téli időjárási körülmények között a gyep is ugyanolyan igénybevételnek van kitéve, mint az örökzöldek, ami után regenerálódnia kell, és ebben mi magunk is szerepet kell hogy vállaljunk.
A kertfuvesites.hu szakértője arról beszélt, hogy a gyepápolás kezdetét nem lehet napra pontosan behatárolni, hiszen az nagyban függ a hőmérséklet-változástól. Éppen ezért fontos időben felkészülni a folyamatokra, és már kora tavasszal szükséges beszerezni a megfelelő eszközöket, tápanyagokat, talajjavítókat.
Tavasszal első körben késes gyepszellőztető géppel kell meglazítani a talajt. Ez a szerkezet akár fél centiméterre is felkarcolja a talaj felszínét, ezáltal újrasarjadásra készteti a fűszálakat. Az elhalt részektől, a képződött filcrétegtől ily módon megszabadulunk. Egy hasonlattal élve olyan ez, mint amikor tavasszal megnyírják a birkákat, hiszen idővel új, puha bundájuk nő majd
– magyarázta Molnár Gábor Éva, a kertfuvesites.hu tulajdonosa.
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a gyepszellőztetéssel lezártnak tekintik a munkát, pedig az önmagában nem sokat ér. A kertfuvesites.hu szakértője szerint mivel ilyenkor nyitott a talaj, ez a legalkalmasabb időpont elvégezni a talajjavítók kiszórását és a gyep tápanyagozását, az esetleges betegségek megelőzése és a gyep regenerálódása érdekében.
Ebben a folyamatban erősítjük meg a növény és a talaj kapcsolatát, aminek köszönhetően az esztétikum is kézzel fogható lesz, és azt a haragoszöld színt kapjuk, amit mi, magyarok imádunk. Mi már környezettudatos termékekkel végezzük el a tavaszi megújítást, melyekkel egyáltalán nem szennyezzük a talajvizeket
– fogalmazott.
Mint mondta, a tápanyagozással nagyon könnyen rásegíthetünk a gyep regenerálódására, ami már egy középkategóriás kertnél is igen látványos eredményt tud hozni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Molnár Gábor Éva azt tanácsolja, hogy konzultáljunk szakértővel, mielőtt hozzálátunk a gyepápolási folyamathoz. Kollégáival telefonon vagy akár személyesen is adnak tanácsot, felmérik az esetleges problémákat, és ami a legfontosabb: feltárják az okokat.
Teljesen felesleges elszórni bármilyen tápanyagot a gyepben, ha nem is tudjuk, mi okozza a sárgulást. A tulajdonossal közösen felmérjük, hol történhetett adott esetben hiba, mire van szüksége a fűnek, majd ezek megértése után javaslatot teszünk a további teendőkre. Mivel szívügyünknek tartjuk a környezetvédelmet, próbálunk olyan megoldással előállni, ami egyáltalán nem árt a természetnek, az embernek, de csodaszép lesz tőle a gyep
– tette hozzá.
Az idei évben a talajerő-gazdálkodás (talajhumuszkészlet-gazdálkodás) került fókuszba a kertfüvesítés háza táján, a tavalyi mikrobiom támogatással karöltve. Mert huminsavak nélkül a talaj természetes talajerő hiányában nagyon szegényen szolgáltatja a tápanyagot a növényeknek. Az ezt célzó, webáruházukban megtalálható új és különleges megoldásról (Humin Garden Plus granulátum) nagy büszkeséggel mesélt a mérnökasszony.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








