Az ünnepek alatt sok gazda elköveti azt a hibát, hogy túleteti házikedvencét, vagy olyan ételekkel kínálja meg, amelyek számára kifejezetten mérgezőek lehetnek.
Az elektromos rollerezést fogalmazhatunk úgy is, hogy vagy imádjuk vagy utáljuk, de ami biztos, hogy továbbra is hatalmas népszerűségnek örvend a fővárosban. Nyáron szinte meglepetésként érte a nyaralókat, hogy a zöld kétkerekűek megjelentek a Balaton különböző pontjain is. Kíváncsiak voltunk, hogyan vizsgáztak a rollerek vidéken és, hogy mik a tervek a jövőre nézve. Tóth Tamást kérdeztük a Lime magyarországi képviseletének vezetőjét.
Mikor született meg az ötlet, hogy máshol is elérhetőek legyenek a Lime rollerek és mikor kerültek az új helyekre pontosan?
Régóta terveztünk bővítést több város felé is, de sajnos a COVID minket se hagyott ki, így kicsit eltoltuk a tervet. Igazából utolsó pillanatban augusztusban vettük újra elő az ötletet, amikor már biztos volt mindenki itthon nyaral és ehhez szerettünk volna segítséget nyújtani. A Balaton parton, ha csak nem kocsival közlekedik az ember, nagyon sokat fog gyalogolni. A jól kiépített bicikli útvonal, a meglévő infrastruktúra pedig adott volt. Augusztus 18-án indítottuk el a szolgáltatást, egy remek csapattal a hajnali órákban kerültek ki a rollerek.
Mi ihlette a döntést? Miért érezték úgy, hogy Budapesten kívül is lenne kereslet a szolgáltatásra?
Ha jól emlékszem vissza egy péntek délután volt, amikor éppen azt terveztem, hogy leugrunk Balatonkenesére, de szállást csak Akarattyán találtunk, azt is messze a vasútállomástól. Akkor jött az ötlet, hogy talán itt sem lenne rossz rollerrel közlekedni. Talán ekkor fogalmazódott meg először az elhatározás.
Mi alapján választották ki a régiót és a településeket?
A kenesei utazás és a balatoni turisztikai desztináció népszerűsége miatt a térség nem volt kérdéses. Viszont mivel már közeledett a szezon vége, nem akartuk nagy fába vágni a fejszét, igyekeztünk közel maradni Budapesthez, hiszen az összes települést innen irányítottuk. Ezért Budapestről viszonylag könnyen megközelíthető településeket választottunk.
Milyen folyamatok előzték meg a telepítést?
Az összes Balatont kedvelő barátomat megkérdeztem ők hova mennének legszívesebben rollerrel, mire használnák. Ezek alapján is próbáltuk mérlegelni a megfelelő telepítési helyszíneket. Nagy beharangozást nem terveztünk, egy kis morzsát hintettünk el mindössze egy képpel, amin a Dunán egy "Balaton?" felirat volt olvasható. Körülbelül 4 perc alatt jöttek rá a szemfüles felhasználók a tervünkre.

Melyik településekre kerültek ki a rollerek? Milyen volt a fogadtatás?
Csopak, Paloznak, Alsóörs, Balatonalmádi, Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya városokban kerültek ki a rollerek. Mindegyik városban egyszerre indult a szolgáltatás és a települések között rollerrel át lehetett menni.
Kimondottan népszerű volt a Kenese-Akarattya útvonal, vagy a Fűzfő - Almádi (Aldi) bevásárlás szempontjából.
A fogadtatás abszolút pozitív volt. Sokan itt próbálták ki először a rollert és azóta is rendszeres felhasználók Budapesten. De természetesen fordítva is igaz, aki már Budapesten többször használta, teljesen természetes volt számára a Balcsi körüli utazás is.
Mennyien használták eddig a rollereket? Mikor volt a csúcsidőszak? Arról vannak információk, hogy eltér-e a balatoni felhasználás a budapestitől valamiben?
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Elsőre sokan! Túl sokan! Kb 500 rollert helyeztünk ki 7 településen ezek az első nap végére gyakorlatilag mind lemerültek, akkora volt a felhasználás.
Ami érdekes lehet, hogy a Budapesti utazások kb 8-10 percesek, addig egy balatoni út átlagosan 12-14 peces volt. Minden 3. utazás csoportos utazás volt, ami azt jelenti, hogy egy felhasználó legalább két rollert bérelt ki ugyanabban az időben.
Barátok, párok kedvelt utazási formája lett a Balatonon, legfőképpen az esti, délutáni órákban.
Kik intézték a karbantartást, begyűjtést, töltést a Balatonnál?
Alapvetően úgynevezett "Juicerekkel" dolgozunk, mondjuk úgy alvállalkozók, akik egy applikáció alapján látják mely rollereket kell beszedni és feltölteni. Ezt a módszert használjuk Budapesten is és a Balatonon is jól működött. Mivel teljesen új rollereket szereztünk be a Balatonra, így karbantartást egyáltalán nem igényeltek. Folyamatosan ellenőriztük és monitoroztuk az állapotukat, de különösebb beavatkozásra nem volt szükség.
Ha sérült rollerre bukkannának a felhasználók azt pedig az applikáción belül nagyon könnyen jelenthetik vagy a segitseg@li.me címen. Szerencsére ilyen bejelentés egyébként nem érkezett, a rollerek jól viselkedtek az első balatoni szezonjukon.
Végleges marad a balatoni szolgáltatás vagy egyértelműen szezonális tervként szerepelt?
Csak a nyári szezonra terveztük, így szeptember végén szedtük be a rollereket. Mivel jól vizsgázott a balatoni elektromos rollerezés, ezért már most várjuk a jövő évet.
Vannak esetleg további tervek, célok?
Természetesen, rengeteg. Szeretnénk több térségben, városban is elindítani a rollereket, hiszen sok helyen lenne erre az újnak számító közlekedési formára igény. Folyamatosan kapjuk a megkereséseket különböző településekről, helyszínekről, de ezzel egyelőre várunk még.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








