Hihetetlen felfedezés az Alföldön: honfoglaló elit harcosok sírjának titkai tárultak fel Akasztón – nemzetközi jelentőségű leletegyüttes mesél őseinkről.
Úgy tűnik, a vállalatvezetők kezdenek rájönni, hogy a siker kulcsa az érzelmi intelligenciában (EQ) rejlik. A CareerBuilder kutatásából kiderül, hogy a megkérdezett 2600 HR menedzser 71 százaléka többre értékeli az alkalmazottak EQ-ját, mint az IQ-ját, valamint a munkáltatók 75 százaléka hamarabb léptet elő egy magas érzelmi intelligenciával rendelkező beosztottat.
Noha Magyarországon még gyerekcipőben jár az érzelmi intelligencia tudatos alkalmazása és fejlesztése, a téma iránt érdeklődők egyre több cikket és tanulmányt olvashatnak annak fontosságáról. Az érzelmi intelligencia az élet minden területén meghatározó, de talán kevesen gondolnák, hogy a vállalati kultúrában és az üzleti életben is a sikeres (együtt)működés alapja.
Az EQ jelentősége a vállalatban
Legyen szó a ranglétra bármely fokáról, az érzelmi intelligencia minden szervezeti szinten elengedhetetlen. Egyre több vezető látja be, hogy az alkalmazottak érzelmi intelligenciája a siker szempontjából relevánsabb kvalitás, mint az IQ (ami Dr. Daniel Goleman, a téma szakértője szerint csupán 10-20 százalékban játszik szerepet a sikerben). Ugyanis jelentős különbség van az egyes munkavállalók - és így a vállalatok - teljesítménye között csupán az EQ szintjük eltérése alapján. Ezért mindenképpen érdemes tudatosan fejleszteni ezt a képességünket.
Az érzelmi hányados mértéke befolyásolja, hogy mennyire vagyunk képesek megérteni másokat, valamint saját érzéseinket, gondolatainkat. Ezáltal könnyebben tudunk kommunikálni, kapcsolatokat építeni és eredményesebben érhetjük el céljainkat.
A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében kardinális a kollégák támogatása, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.
A magasabb EQ meghozza a sikert
A nemzetközi szakirodalom egyetért abban, hogy a vállalat minden szintjén nagyon fontos az érzelmi intelligencia. Hiszen hiába hozzáértő valaki a szakmájában, ha hiányoznak belőle az emberi kapcsolatok fenntartásához kulcsfontosságú tényezők. A vállalati kultúra minősége az egyik legfontosabb alappillére a vállalat sikerének, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyen emberekkel dolgozunk együtt.
És hogy miért sikeresebbek a magas EQ-val rendelkező munkavállalók? Miért fektetnek a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt erre a képességre a kiválasztási folyamat során? Többek között azért, mert a magasabb érzelmi hányaddal bíró emberek jobban kezelik a stresszt, elfogadják a kritikát és tanulnak belőle, megfontoltabban döntenek, empatikusak és könnyebben megoldják a konfliktusokat. Ezeknek köszönhetően pedig az üzleti és a magánéletben is sikeresebbek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mi a helyzet itthon?
Hazánkban a szervezetek ezen a téren még jelentős fejlődés előtt állnak. Ezt a fejlődést szeretné munkájával elősegíteni Kósa Erika is, aki mögött három évtized tudása áll, melynek üzleti és magánéleti sikereit is köszönheti.
A mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat. Időszerű, hogy sikerességük érdekében újra gondolják vállalati kultúrájukat, és változtassanak a berögződött modelleken
– tanácsolja a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója. Az EQ nagyasszonya szerint mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosításában és az érzelmi intelligencia fejlesztésében rejlik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








