A már megszokott bivalygulya mellett új látogatóközpont, gólyamentő-központ, kilátók, tanösvények, gyógynövénykert, játszótér, interaktív kiállítások várják majd a látogatókat.
A debreceni Xeropan egy remek példa arra, hogy a fővároson kívül is lehet nemzetközi sikertörténetet építeni. A szórakoztató nyelvtanulást szorgalmazó alkalmazás olyannyira sikeres lett, hogy mára már több külföldi felhasználója van, mint magyar. A cég egyik alapítója, Al-Gharawi M. Attila elárulta a HelloVidéknek, hogyan sikerült az élre törni, milyen nehézségekkel kellett szembenéznie a vállalkozásnak, és hogy milyen egy ízig-vérig vidéki startupnál dolgozni.
Nyilvánvaló, hogy a magyaroknak rendesen meggyűlik a baja a nyelvtanulással: számos kutatás szerint Európa sereghajtói vagyok ebből a szempontból, és árulkodó az a számadat is, hogy közel 50 ezer ember azért nem kapta meg a diplomáját, mert nem tudták még letenni a nyelvvizsgát. Sőt, sok esetben a nyelvvizsga sem nyújt garanciát arra, hogy az ember aktívan képes kommunikálni egy idegen nyelven. Miközben lassan elvárás lesz az, hogy a középiskolából kikerülő diákoknak nyelvvizsgája legyen, a hagyományos nyelvoktatás módszerei sorra buknak el. Mit is tehetne az, akinek unalmas a tankönyvek nyálazása, nincs elég kitartása az autodidakta tanuláshoz, a magántanár és a nyelviskola pedig megfizethetetlen a számára?
A nagy ötlet
A Xeropan éppen a fenti, egyre égetőbb problémára nyújt megoldást: kilépve a klasszikus nyelvoktatás korlátai közül egy telefonos játékba navigálja a nyelvtanulót. Mivel úgyis mindig ott lapul a telefon a zsebünkben, miért ne használhatnánk értelmes dolgokra? Az alkalmazás szakít a hagyományos nyelvtanmagolós-tesztkitöltős nyelvtanulással, és változatos szövegekkel, aktuális hírekkel, filmekből és tévéműsorokból kivágott klipekkel, anyanyelvi kiejtésű hanganyagokkal, színes képekkel és videókkal teszi élvezetessé és szórakoztatóvá a nyelvtanulást.
Az applikáció megálmodói a gamification lehetőségeit felhasználva a mindenkiben meglapuló gyermeki lelkesedést kívánják előcsalogatni, amit a kor előrehaladtával egyre nehezebb előidézni a nyelvtanulókból.
Az alkalmazásban folyamatosan célokat kell teljesíteni, kitüntetéseket kaphatunk, ezáltal nem hagyják motiválatlanul a nyelvtanulókat. A felhasználó nyomon követheti aktív és passzív szókincsének alakulását, saját készségeinek fejlődését, sőt akár ismerősei eredményeivel és szorgalmával is versenyezhet. Bárki bekapcsolódhat az interaktív tanulásba a teljesen kezdőtől a felsőfokig, és visszajelzést kaphatnak arról, hogy mikor bátorkodhatnak angol nyelvű állásinterjúra, vagy esetleg nyelvvizsgára menni.
A szupercsapat
Mint minden alkalmazás, a Xeropan mögött is áll egy csapat, akik a nyelvtanulás forradalmasításán fáradoznak. Al-Gharawi M. Attila korábban nyelvtanárként dolgozott, és az egyik tanítványával dolgozta ki a Xeropan koncepcióját. A nyelvórák tapasztalatai és a tanulók visszajelzései alapján fejlesztették ki az alkalmazás tartalmát, majd programozókat is bevontak a feladatba. A tanítványból üzlettárs lett, és a csapat mára már 23 főre duzzadt: főként tananyag-készítők, illetve programozók adják a cég magját.
Bár már számos startup működik Magyarországon, a Xeropan azért van érdekes helyzetben, mert nem a fővárosban van a központja.
Debrecen dinamikusan fejlődik, számos cég helyezi ide a telephelyét, és nagyon aktív startup közösség van. A Debreceni Egyetem sok kiváló szakembert bocsát ki, különösen a számunkra lényeges nyelvi és informatikai területen. A város ezen kívül nagyon innovatív és támogató közeget biztosít a startup vállalkozásoknak
- mondta Al-Gharawi Attila, majd hozzátette, hogy azért döntöttek a vidéki működés mellett, mert korábban ott dolgoztak, tehát a debreceni központ valamilyen szinten adottság volt.
Egy startup esetén nehéz elkerülni a fluktuációt: kezdeti szakaszban a startup vállalkozások sokszor nem tudják azt a fizetést biztosítani, mint egy nagyobb multi. Aki viszont marad, jól jár: együtt fejlődik a céggel és sokkal nagyobb sikerélményben lesz része.
A vállalkozó elárulta, hogy kezdetben a megfelelő munkaerő megtalálása nehézségeket okozott, de mára már összekovácsolódott a csapat és mindannyian elkötelezettek a közös siker iránt. A Xeropan lelkes, elhivatott és fejlődésre nyitott munkatársakat keres, és most már sikerült leküzdeni a magas fluktuációt és a kezdeti megpróbáltatásokat.
A fiatalabb generációk számára már csaknem elvárás, hogy a munkáért cserébe ne csak fizetést kapjanak, hanem valami többet nyújtson a munkahely: a Xeropan például rugalmasságot, támogató közeget és jó munkahelyi légkört biztosít, emellett ingyen kávét, gyümölcsöt és snacket kapnak a munkatársak. A startupnál munkakörtől és igénytől függően home office-ra is van lehetőség, de ha valaki éppen a kis kedvencét nem szeretné egyedül otthon hagyni, akkor őt is magával viheti a munkába. A fentieket tanúsítja az is, hogy a cég megkapta a Szerethető munkahely elismerést is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nemzetközi vizeken
Az első változathoz képest rengeteg fejlesztést kapott az alkalmazás, jelenleg pedig egy interaktív társalgási modulon, egy speciális A.I. funkción dolgoznak az élő beszéd gyakorlása érdekében. A legújabb verzió sokkal gyorsabb, 8000 angol kifejezéssel rendelkezik, és folyamatban van a program minél több nyelvre történő adaptálása.
A Xeropannak a világ 185 országában vannak felhasználói Brazílián át egészen Vietnámig. A felhasználók száma megközelíti a 300 ezret, melyeknek döntő többsége már külföldi.
Az alkalmazást használók számának folyamatos növekedése mellett több elismerést is kaptak a munkájuk eredményeként: már az indulás után nem sokkal, 2015-ben felfedezték az alkalmazás különlegességét, hiszen több mint 100 magyar fejlesztésű applikáció közül a Xeropan nyerte el az 1. helyezést az Appra magyar! pályázaton, a csapat pedig nemrég „Innovatív márka” kategóriában Magyar Brands díjat zsebelt be.
A közelmúltban egy nagyobb összegű tőkebefektetést kapott a cég, aminek segítségével a komolyabb technológiai fejlesztéseket és intenzívebb nemzetközi piaci megjelenést valósítanának meg. A cégvezető szerint az utóbbi időkben már napi szinten érkeztek partneri, együttműködési megkeresések nemzetközi cégektől és külföldi szervezetektől, akik jelentős potenciált látnak a nyelvoktatási metodikában.
Részben a partneri kapcsolatok kialakítása érdekében vett részt a csapat december elején a világ vezető startup eseményén, a Helsinkiben tartott Slush-on, ahol 130 országból érkező 2600 startup vállalkozás és 1600 befektető képviseltette magát. A kapcsolatépítésen kívül az inspirálódás és a tapasztalatcsere lehetősége vonzza a kisvállalkozásokat a hasonló rendezvényekre.
A skandináv országokból már több megkeresésünk volt különböző együttműködésekre. Számos országban a nemzeti oktatási rendszerbe való integrálási lehetőségeket is elkezdtük ezekkel a partnerekkel vizsgálni
- árulta el Al-Gharawi M. Attila, majd hozzáfűzte, hogy a tárgyaló partnereik is részt vettek a Slush-on, ezért bíznak benne, hogy sikerül új és értékes együttműködéseket létrehozni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


