A lakosság többsége fontosnak tartja, hogy előre felkészüljön a karácsonyi kiadásokra
A legrosszabbra készülnek a magyar munkahelyek? Ennek a fele sem tréfa, kritikus lehet a helyzet
A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a cégvezetők várakozásai a kintlévőségek minőségét illetően nagyrészt visszatértek a fél évvel ezelőtti szintre.
A felmérés szerint minden tizedik vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónapban romlik a kintlévőségek kezelhetősége, ami kétszerese a három hónappal ezelőtti adatnak. A válaszadók nagy része – kicsit több mint 80% – nem vár érdemi változást, míg 7% prognosztizál javulást, ami 5 százalékpontos növekedés az előző negyedévhez képest.
Bár hosszú távon a vállalatok alapvetően stabilnak tartják a kintlévőségek minőségét, rövid távon előfordulhatnak kilengések, mint a mostani is, amely főként a gazdasági bizonytalanságok rovására írható. Még így is elmarad a 15%-os aránytól, amelyet az orosz–ukrán konfliktus kitörésének évében mértek, és amely az elmúlt négy év legrosszabb mutatója volt.
Bodor Tibor, a K&H nagyvállalati divíziójának vezetője szerint: „Az ügyfelek és partnerek fizetőképessége két kategóriába sorolható: stabilan fizető, megbízható partnerek és a kockázatot jelentők vagy nem fizetőképesek. A régiókat vizsgálva főleg Közép-Magyarországon láthatók elmozdulások, de a keleti régió adatai is hasonlóak, míg Nyugat-Magyarország cégei maradtak a legstabilabbak, náluk a változatlansággal tervezők aránya meghaladja a 90%-ot.”
A felmérés rámutat, hogy a nagyvállalatok a bizonyítottan stabil kapcsolatokat részesítik előnyben a kiszámíthatatlan gazdasági környezetben. Az új, bizonytalan partnerek felé irányuló együttműködések ideiglenesen háttérbe szorulhatnak. „A K&H-nál folyamatosan arra törekszünk, hogy a vállalati banki piac egyik legstabilabb szereplőjeként a nagyvállalatok által keresett stabilitást biztosítsuk” – tette hozzá Bodor Tibor.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








