Közeledik a karácsony, már csak egy hét választ el minket az év legmeghittebb ünnepétől: de vajon mitől lesz igazán boldog a karácsony?
A legrosszabbra készülnek a magyar munkahelyek? Ennek a fele sem tréfa, kritikus lehet a helyzet
A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a cégvezetők várakozásai a kintlévőségek minőségét illetően nagyrészt visszatértek a fél évvel ezelőtti szintre.
A felmérés szerint minden tizedik vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónapban romlik a kintlévőségek kezelhetősége, ami kétszerese a három hónappal ezelőtti adatnak. A válaszadók nagy része – kicsit több mint 80% – nem vár érdemi változást, míg 7% prognosztizál javulást, ami 5 százalékpontos növekedés az előző negyedévhez képest.
Bár hosszú távon a vállalatok alapvetően stabilnak tartják a kintlévőségek minőségét, rövid távon előfordulhatnak kilengések, mint a mostani is, amely főként a gazdasági bizonytalanságok rovására írható. Még így is elmarad a 15%-os aránytól, amelyet az orosz–ukrán konfliktus kitörésének évében mértek, és amely az elmúlt négy év legrosszabb mutatója volt.
Bodor Tibor, a K&H nagyvállalati divíziójának vezetője szerint: „Az ügyfelek és partnerek fizetőképessége két kategóriába sorolható: stabilan fizető, megbízható partnerek és a kockázatot jelentők vagy nem fizetőképesek. A régiókat vizsgálva főleg Közép-Magyarországon láthatók elmozdulások, de a keleti régió adatai is hasonlóak, míg Nyugat-Magyarország cégei maradtak a legstabilabbak, náluk a változatlansággal tervezők aránya meghaladja a 90%-ot.”
A felmérés rámutat, hogy a nagyvállalatok a bizonyítottan stabil kapcsolatokat részesítik előnyben a kiszámíthatatlan gazdasági környezetben. Az új, bizonytalan partnerek felé irányuló együttműködések ideiglenesen háttérbe szorulhatnak. „A K&H-nál folyamatosan arra törekszünk, hogy a vállalati banki piac egyik legstabilabb szereplőjeként a nagyvállalatok által keresett stabilitást biztosítsuk” – tette hozzá Bodor Tibor.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








