Az euró árfolyama a reggel hét órakor jegyzett 384,68 forintról 384,55 forintra csökkent 18 órakor.
Kár tagadni, újra itt a tudatos forintgyengítés: nem véletlenül ugrott a szakadékba a magyar fizetőeszköz
A magyar gazdaság problémáinak kezelésének egyik eszköze a forintgyengítés. A Portfolio részletezte, milyen problémákat lehet ezzel pillanatnyilag orvosolni.
A magyar gazdasági modell egyik fő eleme, hogy a versenyképesség-teremtés, a gazdasági problémák kezelésének legjobb eszköze a forintgyengítés - írja a Portfolio miután a forint 400-as szint fölé került az euróval szemben.
A lap tételesen fel is sorolja, hogy mikor lehet alkalmazni ezt az eszközt.
- Ha a magyar gazdaság pénzügyi válságba keveredik, jól jön egy kis forintgyengülés.
- Ha épp nem futnak jól az exporttermékek a külpiacokon, akkor is lehet gyengíteni a forintot.
- Ha az erőltetett bérnövekedést nem bírnák a vállalataink, gyengébb forinttal lehet helyrerakni az itthoni és külföldi piacokon elszenvedett versenyképesség-csökkenést.
- Ha a gazdaságpolitika lépést téveszt, és borul a makroegyensúly, majd a forintgyengülés megment minket.
- Ha a gazdaságot magas nyomás alá akarjuk helyezni, felélve egyensúlyi tartalékainkat, kiváló eszköz a forint gyengítése.
- Ha félő, hogy a fentiek miatt tartósan magasabb infláció ki akar árazni minket a világpiacról, elkerülhetetlen, hogy hagyjuk leértékelődni a forintot.
Megjegyzik, egyszerűen egy régiós, konvergáló országnak nincs más választása, mint a devizája folyamatos gyengítése, a nemzeti vagyon, jövedelem leértékelése, ha sikeres akar lenni, ha szeretne a régió éllovas gazdasága lenni. Eközben, mint emlékezetnek, tegnap a zloty árfolyama új történelmi csúcsra ment a forinttal szemben.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








