Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Nincs egyetlen magyarázat, sok elemből tevődik az össze, miért volt ilyen rossz nyárvége a büdzsének.
414 milliárd forintos hiánnyal zárt a költségvetés augusztusban, ami minden idők legrosszabb nyolcadik havi eredményét jelenti. A Portfolio most a Pénzügyminisztérium táblázataiban nézte meg, hogy van-e egyetlen olyan oka annak, hogy ez az adat ennyire rossz lett.
A lap szerint nem lehet egyetlen összetevőre fogni a brutális hiányt, több "apró" összetevője is van ennek a rossz eredménynek. Többek között a a kiadások 8,5%-kal haladták meg az egy évvel ezelőtti augusztusi összeget: 2990 milliárd forintban teljesültek. Ezen belül a központi költségvetés kiadásai 7,4%-kal voltak magasabbak (2076 milliárd forintra rúgtak), mint 2023 nyolcadik hónapjában. Emellett nőttek az állam egyéb kiadásai: 10,9 milliárd forintról 52 milliárd forint fölé, valamint az állami beruházási fejezet kiadásai is 132,5 milliárd forintra híztak a tavaly augusztusi 90 milliárd forintos szintről.
A brutális augusztusi hiányról a Pénzcentrum is készített elemzést, ezt a cikket itt olvashatod el újra:
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








