2025 októberében 4 millió 674 ezren dolgoztak Magyarországon, miközben a munkanélküliségi ráta 4,4%-ra nőtt.
2024 júliusában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 20 ezer fővel, 4 millió 765 ezer főre nőtt - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közleményében. A munkanélküliek száma 209 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,2% volt.
2024 júliusában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 20 ezer fővel, 4 millió 765 ezer főre nőtt.
- A 2024. május–júliusi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma a 15–74 évesek körében 4 millió 746 ezer fő volt. Míg az összlétszám érdemben nem változott,2 addig a férfi foglalkoztatottak létszáma kismértékben,2 2 millió 501 ezer főre csökkent, a nőké pedig 29 ezerrel, 2 millió 245 ezer főre nőtt.
- A hazai elsődleges munkaerőpiacon 4 millió 580 ezer fő dolgozott, 26 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. Miközben a külföldön dolgozók létszáma kissé,2 109 ezer főre nőtt, a közfoglalkoztatottak létszáma 12 ezerrel, 57 ezer főre csökkent.
- A 15–64 évesek körében a foglalkoztatási arány 0,3 százalékponttal,2 75,1%-ra bővült. A ráta a férfiak esetében kismértékben,2 79,0%-ra csökkent, a nőknél 0,8 százalékponttal, 71,2%-ra emelkedett.
- A 2024. május–júliusi időszakban a 15–74 éves munkanélküliek száma az előző évhez képest 12 ezer fővel, 210 ezer főre, a munkanélküliségi ráta pedig 0,2 százalékponttal, 4,2%-ra nőtt.
- A férfiak esetében a munkanélküliek száma 109 ezer fő volt, 4,2%-os munkanélküliségi rátájuk lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. A nőknél a munkanélküliek száma 101 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 0,3 százalékponttal, 4,3%-ra növekedett.
- A munkakeresés átlagos időtartama 9,7 hónap volt, az összes munkanélküli 37%-a 3 hónapnál rövidebb ideje, míg 35%-a legalább egy éve keresett állást. • A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint (https://nfsz.munka.hu/) a nyilvántartott álláskeresők létszáma 2024. július végén az egy évvel korábbihoz képest 1,4%-kal, 224 ezer főre csökkent.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








