Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Rendkívüli bejelentés! Újfajta forintérmét vezetnek be Magyarországon: így néz ki, ennyit fog érni
Magyar Nemzeti Bank „50 éves a Rubik-kocka™” megnevezéssel 3 000 Ft névértékű színesfém emlékérmét bocsát ki 2024. július 13-án, a játékot megálmodó és megalkotó ifj. Rubik Ernő 80. születésnapján.
Az emlékérme fókuszában a világszerte népszerű térbeli logikai játék áll, bemutatva a találmány működési alapelvét. Az emlékérmét Szilos András fémműves formatervező iparművész tervezte.
A háromdimenziós mechanikus logikai játékot 1974 tavaszán fejlesztette ki ifjabb Rubik Ernő, melyet eredetileg bűvös kocka néven szabadalmaztatott 1977. december 31-én. A térbeli mozgás szemléltetésére is kiválóan alkalmas tanulási segédeszközben az alkotó hamar felismerte az izgalmas játék lehetőségét, ami egyszerre egyszerű és bonyolult, egyéni és közösségi. „A találmány lényege abban van, hogy a nagy kockát alkotó 27 elem, szétszedés, tehát a nagy kocka megbontása nélkül hozható új helyzetbe, aminek eléréséhez, egyetlen homológ művelet: a nagy kocka bármelyik lapját alkotó kilenc kis kockának elforgatása szükséges.” – olvasható szabadalmi leírásában.
A térbeli logikai játék 1980-as átkeresztelését követően, Rubik-kocka® néven alig néhány év alatt meghódította a világot. 1982. június 5-én szervezték meg az első Rubik-kocka®-világbajnokságot, amit 2003 óta kétévente rendeznek meg. A Rubik-kockát® ma a legnagyobb, legsikeresebb magyar találmányok között tartják számon. A Rubik-kocka® töretlen népszerűségét bizonyítja, hogy az eddig a világon eladott darabszáma meghaladja az 500 milliót.
A Rubik-kocka® megalkotásának 50. évfordulója, illetve ifjabb Rubik Ernő születésének 80. évfordulója alkalmából a Magyar Nemzeti Bank „50 éves a Rubik-kocka” megnevezéssel 3 000 Ft névértékű színesfém emlékérmét™ bocsát ki 2024. július 13-án. Az emlékérme elsődleges szerepe az értékközvetítés és a figyelemfelhívás, a mindennapi fizetési forgalomban való használata kerülendő. A rajta szereplő névérték ezen érme gyűjtői értékének megőrzését szolgálja.

Az emlékérme előoldalán a Rubik-kocka® ábrázolása látható, melynek jól ismert színeit különböző felületi struktúrák érzékeltetik. Az előlapon találhatók az emlékérmék kötelező alaki kellékei: a bal alsó oldalhoz igazítva a „MAGYARORSZÁG” felirat, a jobb alsó oldalhoz igazítva a „3000” értékjelzés és a „FORINT” felirat, a vízszintes szimmetriatengely bal oldalán a „BP.” verdejel, jobb oldalán pedig a „2024” verési évszám.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az emlékérme hátoldalán a Rubik-kocka® belső szerkezetének ábrázolása látható, alatta a hátlap bal alsó és jobb alsó oldalához igazítva a „RUBIK-KOCKA” felirat olvasható. Az ábrázolás jobb oldali részébe illesztve a Rubik-kocka® felhasználási jogaival rendelkező Spin Master Toys UK Limited jubileumi Rubik-kocka® logójának a magyar változata szerepel. Az alsó csúcsban a tervezőművész Szilos András mesterjegye látható.

A különleges, hatszögletű emlékérme 89% réz, 5% alumínium, 5% cink és 1% ón ötvözetéből (ún. Nordic gold) készült, súlya 20 gramm, egymással szembeni csúcsainak távolsága 37,18 mm, széle sima. Az emlékérméből 20 000 darab készíthető, különleges – ún. proof-like – technológiával.
Az emlékérmék értékközvetítő és figyelemfelhívó szerepének minél szélesebb körű érvényesülése érdekében az „50 éves a Rubik-kocka™” színesfém emlékérme – a rendelkezésre álló készlet függvényében – a kibocsátást követő egy évig névértéken vásárolható meg a kibocsátást követő első munkanaptól, 2024. július 15-től.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








