Társadalmi egyeztetésre bocsátották a magyar–osztrák határforgalmi együttműködést szabályozó, 2014-ben kötött megállapodás módosítását.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke szerint lehet olyan álmokat kergetni, hogy 2030-ra utolérjük Ausztriát, de a realitásból kell kiindulni – írja a Telex az ATV Egyenes Beszéd című műsora alapján.
Parragh László szerint lehet olyan álmokat kergetni, hogy 2030-ra Magyarország utoléri Ausztriát, de a realitásokból kell kiindulni, illetve azokhoz igazodni. A portál felidézte, hogy az MKIK elnöke már korábban is kijelentette, hogy „Nem az a valós veszély, hogy mikor érjük utol Ausztriát, hanem az igazi kockázat az, ha Románia előzi meg Magyarországot”, ami egyébként egyes makrogazdasági mutatókban már be is következett.
Parragh szerint kevés esély van rá, hogy a nyugaton dolgozó százezreket haza lehessen csábítani, hiszen egy itthoni béremelés esetén Ausztriában is nőnének a bérek. Ráadásul a közepes jövedelmű ország csapdájának tüneteit mutató Magyarország éppen az alacsonyabb fizetésekkel válhat vonzóvá a külföldi befektetők számára, így viszont maradnak az importált munkások.
„Az ideális a fehér bőrű, keresztény kultúrájú, európai gondolkodású munkaerő importja lenne, de hát ez is kifogyott, a Balkán kifogyott, Ukrajna munkaképes lakosságának jó része elmenekült, marad a Távol-Kelet, ahol a vallás azért szerencsére visszafogottabb, mint a keményebb arab országokban” – mondta Parragh László.
MTI/Purger Tamás
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








