Növekvő forgalomban emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.
Az összforgalom 67,084 milliárd forintról 46,306 milliárd forintra csökkent heti összevetésben, de a május 1-jei munkaszünet miatt most csak négy kereskedési nap volt. A vezető részvények mindegyike erősödött a múlt pénteki záráshoz képest.
A BÉT felemás hetet zárt, ugyanis a szerdai szünnap előtt jól alakult a kereskedés, a hét második felét viszont enyhe visszaesés jellemezte. A tőzsdeindex alakulása eleinte meghaladta, a hét utolsó kereskedési napján alulmúlta a nyugati részvénypiacok átlagát. A BUX 67 885,92 pontos történelmi csúccsal kezdte a hetet, a keddi zárásra pedig már meghaladta a 68 ezres szintet. Csütörtökön enyhén negatívba fordult, és bár pénteken sem volt jelentős a csökkenés, a BUX csak a zárásra került újra 68 ezer pont fölé, kevéssel előtte még 67 900 pont alatt volt.
Az OTP a múlt pénteken közzétett rekordnyereség hatására erősödött a héten, csupán a hét utolsó kereskedési napján korrigált kissé vissza. A befektetői hangulatra az üzemanyagár-szabályozás ügye is hatott, de központi beavatkozást végül nem jelentettek be, a kormány és a kereskedők álláspontja közeledett a héten. Pénteken a miniszterelnök is elfogadhatónak nevezte, hogy a belföldi árak referenciaértéke a szomszédos országok átlagára legyen - emelte ki heti összefoglalójában az Equilor Befektetési Zrt.
A héten a legnagyobb mértékben, 3,01 százalékkal, 27 forinttal a Magyar Telekom részvényeinek értéke nőtt, pénteki záróárfolyamuk elérte a 925 forintot, heti forgalmuk az 1,833 milliárd forintot.
Az OTP 2,12 százalékkal, 375 forinttal, 18 085 forintra erősödött 30,561 milliárd forintos összforgalom mellett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Richter-részvények értéke 1,47 százalékkal, 135 forinttal, 9335 forintra nőtt, forgalmuk meghaladta a 6,991 milliárd forintot.
A héten a Mol-papírok 0,6 százalékkal, 18 forinttal, 3022 forintra drágultak, összforgalmuk csaknem elérte a 4,43 milliárd forintot.
A kis- és közepes részvények indexe, a BUMIX a múlt pénteki értékhez képest 0,14 százalékos, 8,49 pontos csökkenéssel, 6007,09 ponton zárt.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








