Az MBH Bank már 2025 decemberére teljesítette a törvényben előírt ATM-telepítési kötelezettségét.
A LEGO Csoport ma jelentette a 2023-as teljes évre vonatkozó eredményét. A vállalat a nehéz külső működési környezet ellenére két százalékkal 65,9 milliárd DKK-ra növelte bevételét, és jelentősen felülmúlta a játékpiacot, növelve piaci részesedését. Az üzemi eredmény szilárd 17,1 milliárd DKK volt, mivel a vállalat felgyorsította a rövid és hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat.
"A külső piaci körülmények ellenére folytattuk a jövőbe való beruházást, és jó eredményeket értünk el a digitális, fenntarthatósági és kiskereskedelmi kezdeményezések terén, amelyek támogatják a hosszú távú növekedést. Hálásak vagyunk elkötelezett kollégáinknak, akik továbbra is elkötelezettek küldetésünk iránt, hogy inspiráljuk és fejlesszük a jövő építészeinek építőit "- mondta Niels B. Christiansen, vezérigazgató.
Teljesítmény áttekintése
A bevételek a várakozásoknak megfelelően két százalékkal 65,9 milliárd Dán koronára (kb. 3,5 billió forint) nőttek a 2022-es 64,6 milliárd DKK-val szemben. A devizaárfolyamok hatása nélkül a bevétel három százalékkal nőtt 2022-hez képest.
A fogyasztói eladások 2023-ban négy százalékkal nőttek 2022-hez képest, az Egyesült Államokban és Közép- és Kelet-Európában tapasztalt erőteljes növekedésnek köszönhetően.
Ezt ellensúlyozta a kihívásokkal teli gazdasági környezet miatti visszaesés Kínában. Az üzemi eredmény 17,1 milliárd Dán korona volt, ami öt százalékkal csökkent 2022-hez képest a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadások felgyorsulása és a devizaárfolyamok változása miatt. Az árfolyamhatások nélkül a nyereség két százalékkal csökkent. Az üzemi eredmény 2023 második felében hét százalékkal nőtt 2022 azonos időszakához képest a bevételek növekedésének és a termelékenység növekedésének köszönhetően. A nettó nyereség 13,1 milliárd DKK volt 2023-ban, szemben az előző évi 13,8 milliárd Dán koronával.
A működési tevékenységből származó pénzforgalom egy százalékkal 15,4 milliárd DKK-ra nőtt 15,3 milliárd DKK-ról. A vállalat 8,5 milliárd DKK-t főként irodákba, valamint új és meglévő gyárakba fektetett be a növekedést támogató kapacitásbővítés érdekében, szemben a 2022-es 6,0 milliárd DKK-val. Ez szabad cash flow-t eredményezett
Felgyorsított stratégiai kezdeményezések a hosszú távú növekedés érdekében
A LEGO Csoport globálisan 1 031 üzletet nyitott 2023-ban. Továbba a Csoport folytatta a beruházásokat gyártási kapacitásának és képességeinek bővítésébe és korszerűsítésébe magyarországi, mexikói és kínai gyáraiban, valamint két új gyár építésébe az amerikai Richmondban (Virginia, USA) és Binh Duongban (Vietnam).
Cél a digitális ambíciók előmozdítása és a vállalat digitális szakértőkből álló csapata 27 százalékkal nőtt 2022-hez képest.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fenntartható jövő építése
A LEGO Csoport 2023-ban 60 százalékkal növelte a környezetvédelmi kezdeményezésekre fordított kiadásait 2022-hez képest, 2025-re pedig azt tervezi, hogy 2023-hoz képest megduplázza éves kiadásait. A vállalat további előrelépést tett a LEGO-termékek fenntarthatóbbá tételére irányuló erőfeszítések terén, többek között
bevezette a papír alapú zacskókat és növelte a fenntarthatóbb nyersanyagok használatát.
Tudjuk, hogy a játék olyan készségeket ad a gyerekeknek, amelyek segítik őket abban, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő lehetőségeket. Szerencsések vagyunk, hogy erős pénzügyi helyzetben vagyunk, hogy olyan tevékenységekbe fektethessünk be, amelyek a játékon keresztüli tanulást juttatják el a gyermekekhez világszerte, és hogy a jövőbe fektessünk be, így még sok generáción keresztül pozitív hatást gyakorolhatunk a gyermekekre
- mondta el Niels B. Christiansen.
Címlapkép forrása: MTI/Kovács Anikó
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








