Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
A forint utóbbi hetekben tapasztalt gyengülésével foglalkozott blogján Zsiday Viktor, a Citadella alap portfoliókezelője.
Zsiday Viktor szerint tavaly nyáron és ősszel alulértékelt volt a forint (akkor körülbelül 360 forint volt a reális ár, ennek ellenére 420-430 között is jártunk, ami bő 15 százalékos eltérés volt), a kamatok vonzóak lettek, pánikba esett a lakosság és a gazdaságpolitikusok is megijedtek. A szakember szerint ez az ideális időpont egy deviza vagy bármely más eszköz hosszabb távú megvásárlására.
Jelenleg ilyen helyzet nincs, a forint a helyén van: a kamatok vonzóak, de már korántsem annyira, mint voltak, különösen figyelembe véve a hazai külpolitika zsákutcát, amely a jelenlegi szövetségi rendszerünkből való kieséssel fenyeget”
- írja Zsiday.
De miért esik most a forint? "Szerintem nagyjából az történt, hogy tavaly, 400 feletti árfolyamnál, magas kamatok mellett sokan beszálltak forintba (a magas kamat mindig vonzza a spekulánsokat), de a pozíció (ahogy erősödött a hazai pénz, és csökkentek a kamatok) egyre kevésbé lett vonzó" – írta a befektető.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A szakember szerint a hazai, főleg külpolitikából adódó kockázatok nagyon jelentősek, amit nem biztos, hogy képes ellensúlyozni a kamat, ezért a forint úgy viselkedik, mint minden magas kockázatú carry trade: a lassú javulást hirtelen, gyors beomlások követik, ami annak a következménye, hogy a befektetők megijednek az épp aktuális hírektől, és igyekeznek a meglévő profitot realizálni és kimenekülni. Ezután pedig – ha egy ideig nem jön rossz hír – egy részük szép lassan visszatér, ami ismét a forint lassú erősödését okozza.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








