Mitől lesz egy társadalom valóban élhető? És miért marad le Európa harmada ezen a téren? Megmutatjuk!
A hazai gazdák az élelmiszerkönyv módosítását kezdeményezik, ugyanis véleményük szerint az unióban hátrányban vannak más országokkal szemben. Ennek oka, hogy az EU-ban a kecske- és juhsajtoknak elég csak 70%-ban ezektől az állatoktól származó tejet tartalmazni, a többi lehet sokkal olcsóbb tehéntej is. Itthon viszont általában csak juh- vagy kecsketejből készülnek ezek a termékek – írja a Magyar Nemzet.
A koronavírus-járvány miatti korlátozásokat megszenvedte a hazai juh- és kecsketejpiac is, ugyanis a felvevőik nagy részét elveszítették a szállodák és éttermek bezárásával. Most viszont már olyannyira sikerült visszatérni az ágazatnak, hogy nincs elég juhtej a piacon. A juh- és kecsketejből leginkább sajtot készítenek, melyek különlegességük miatt nagyon kelendőek itthon – mondta a lapnak Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh- és Kecskeágazatért Egyesület Elismert Szakmaközi Szervezet vezetője.
Mezőszentgyörgyi szerint szükséges lenne az élelmiszerkönyvi szabályok megújítása ezeknél a termékeknél. Az EU-ban a kecske- és juhsajtok tartalmaznak 30%-ban tehéntejet, ami a magyar gazdáknak hátrányt jelent, mivel a tehéntej jóval olcsóbb (1 liter 140 forint a nyers tehéntejből, a juhtej viszont 600 forintba kerül). Külön kategóriát lehetne így létrehozni a magasabb minőségű, tisztán kecske- vagy juhtejtartalmú termékeknek, melybe a hazai sajtok és túrók kerülhetnének.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








