Ferenc pápa húsvéthétfői halála után a katolikus világ figyelme a konklávé felé fordul.

A hazai gazdák az élelmiszerkönyv módosítását kezdeményezik, ugyanis véleményük szerint az unióban hátrányban vannak más országokkal szemben. Ennek oka, hogy az EU-ban a kecske- és juhsajtoknak elég csak 70%-ban ezektől az állatoktól származó tejet tartalmazni, a többi lehet sokkal olcsóbb tehéntej is. Itthon viszont általában csak juh- vagy kecsketejből készülnek ezek a termékek – írja a Magyar Nemzet.
A koronavírus-járvány miatti korlátozásokat megszenvedte a hazai juh- és kecsketejpiac is, ugyanis a felvevőik nagy részét elveszítették a szállodák és éttermek bezárásával. Most viszont már olyannyira sikerült visszatérni az ágazatnak, hogy nincs elég juhtej a piacon. A juh- és kecsketejből leginkább sajtot készítenek, melyek különlegességük miatt nagyon kelendőek itthon – mondta a lapnak Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh- és Kecskeágazatért Egyesület Elismert Szakmaközi Szervezet vezetője.
Mezőszentgyörgyi szerint szükséges lenne az élelmiszerkönyvi szabályok megújítása ezeknél a termékeknél. Az EU-ban a kecske- és juhsajtok tartalmaznak 30%-ban tehéntejet, ami a magyar gazdáknak hátrányt jelent, mivel a tehéntej jóval olcsóbb (1 liter 140 forint a nyers tehéntejből, a juhtej viszont 600 forintba kerül). Külön kategóriát lehetne így létrehozni a magasabb minőségű, tisztán kecske- vagy juhtejtartalmú termékeknek, melybe a hazai sajtok és túrók kerülhetnének.

Ezt kevesen tudják a saját megtakarításairól: nagyon sok pénzük elúszhat, ha erre most nem figyelnek
A hagyományos 60/40-es befektetési stratégia, amely 60% részvényt és 40% kötvényt tartalmaz, az elmúlt időszakban nem működött a megszokott módon.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


