A miniszterelnök háromnapos stratégiai kormányülést hívott össze Sopronba a jövő hétre.

A szomszédban kitört háború a válaszadó cégek jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26 százaléka nagyon negatív, 46 százalékuk kissé negatív hatásról számolt be, további 27 százalékuk egyelőre nem lát érdemi hatást - derült ki egy friss kutatás eredményeiből.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2022. március 4. és 18. között gyorsfelmérést végzett az üzleti szféra körében a február 24-én kitört orosz-ukrán háborúnak a cégek üzletmenetére gya-korolt várható hatásáról. Összesen 742, egyenként legalább 10 főt foglalkoztató vállalat válaszolt.
A szomszédunkban kitört háború a válaszadók jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26%-a nagyon negatív, 46%-uk kissé negatív hatásról számolt be, további 27%-uk – egyelőre – nem lát érdemi hatást; közel 1% pedig kissé pozitív hatásról számolt be. (Ez utóbbiak között kizárólag kisebb kereskedelmi cégek találhatók.) Leginkább az ipari vállalkozások félnek, ami az exportnak, illetve a be-szállítási láncoknak való kitettség miatt nem meglepő. Valamivel kisebb negatív hatást ér-zékeltek az építőipari és a kereskedelmi cégek. Ugyanakkor az üzleti szolgáltató szektor-ban többségben vannak az érdemi hatást nem érzékelők (57%-uk vélekedett így), ez utóbbiak nagy része csak a belföldi piacon jelenik meg.
A foglalkoztatott létszám alapján a 21-50 és a 151 -250 főt foglalkoztatók érzik a legnagyobb arányban a háború negatív hatását. A kelet-magyarországi cégek csak egy árnyalatnyival aggódnak jobban, mint a közép- és nyugat-magyarországiak.
A bizonytalanság növekedését jelzi, hogy a cégek saját várható üzleti helyzetük előrejelez-hetőségét is valamivel rosszabbnak látták, mint februárban. Leginkább az iparvállaltok vé-leménye romlott. Az aggodalmak már velünk vannak, de a gazdasági szereplők nagy része napi gazdálkodási gyakorlatában még valójában nem érzi a háború hatását.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Hogyan kapcsolódott Puskás, Kocsis és Czibor a Manchester United tragédiájához?
- Hidvéghi Balázs: ez további öngyilkos, nekünk ártó lépéseket jelentene
- Kedvező kivétel a nyugdíjaknál
- Megdöbbentő cápatámadás Ausztráliában
- Újabb kormányzati segítő program a láthatáron
- Mínusz 78 fokos történelmi rekord, üvöltő szél - drámai videó
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


