A magyar bortermelés világszinten sem elhanyagolható, a felvevőpiaca nagyrészt Európára korlátozódik, de Kanada, az USA és Kína is nagy értékben vásárol.
Nagyjából harminc hazai borászatot sújt az Ital Magyarország Kft. csődje, köztük a legnagyobb pincészeteket. A forgalmazó 350 millió forinttal tartozik, a becsődölt cég vezetőjének családtagjai viszont bejelentkeztek, hogy továbbvinnék az üzletet.
Nagyjából harminc hazai borászatnak nem fizet november óta az Ital Magyarország Kft. (IMO), az egyik legnagyobb hazai italforgalmazó, a cég ugyanis február 8-án csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt pedig fizetési haladék illeti meg. Az IMO összesen csaknem 350 millió forinttal tartozik a hazai borászatoknak, köztük a legismertebb pincészeteknek.
A 24.hu információ szerint egyes partnerekkel szemben a tartozás összege 2 és 50 millió forint közötti, úgy hírlik, hogy a többi között a Takler Pincészet, a Laposa Birtok, a Bodri Pincészet, a Frittmann Borászat, a Bock, a Dobosi és a Gere Pincészet is hiába várja, hogy a forgalmazó átutalja a nekik járó összeget.
A rendszer úgy működik, hogy az IMO rendel a pincészetektől – sokszor több ezer üveg – bort, majd továbbértékesíti legtöbbször az áruházi piacra, a multik irányába, vinotékákba vagy éttermekbe, de akár külföldre is. Ezt követően 30-60 napon belül kellene kifizetnie a borászokat. Miután a bíróság elrendelte az IMO csődeljárását, fizetési moratórium illeti meg a céget, vagyis a hitelezők nem követelhetik a tartozások kiegyenlítését az Ital Magyarország Kft.-től. A cég ezzel elvileg lélegzethez jut, és módja van a további működés, reorganizációs terv kidolgozására, illetve arra, hogy javaslatot tegyen a hitelezőknek az adósságrendezés módjára.
Az Ital Magyarország Kft. 2020-ig stabil cégnek tűnt, 2016 óta minden évben 5 milliárd forint feletti árbevételt mutatott ki, és 2019-ig rendre nyereséggel is zárta az évet. 2020-ban bő 7 milliárdra nőtt a bevétele, még exportált is összesen több mint 500 millió forint értékben Hongkongtól Kanadáig számos országba, a kivitel nagyobb része Lengyelországba került.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj
- Így robban be a nyár a tavaszba – mutatjuk a húsvéti hétvége időjárását
- Halálos baleset, ittas vezetés, rendőri ellenőrzés – így vezettek a magyarok 2023-ban
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget