Az Európai Központi Bank a várakozásunknak és a széleskörű piaci várakozásoknak is megfelelően 2,00%-on hagyta a betéti rátát.
2021 decemberében az ipari termelés volumene 5,8 százalékkal, munkanaphatástól megtisztítva 3,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az elmúlt évben a 9,6 százalékkal nőtt az ipari termelés az előző évi 6,0 százalékos visszaesés után - jelentette pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal
A tavaly decemberi növekedés mértékét a magas bázis is befolyásolta, mivel az előző évben éppen decemberben mutatta a legnagyobb növekedési ütemet az ipari termelés. Novemberéhez képest 0,1 százalékkal csökkent a szezonálisan és munkanappal kiigazított ipari kibocsátás az előző havi 3,0 százalékos emelkedés után. Az előző hónaphoz mérve a tavalyi első félévben háromszor, a másodikban csak két hónapban nőtt az ipari termelés.
A feldolgozóipari alágak közül csak a legnagyobb súlyú járműgyártásban csökkent a termelés - már hatodik hónapja -, mert a globális félvezetőhiány miatt a gyárak kisebb kapacitással, illetve egyműszakos munkarendben dolgoztak. Novemberben 15,1 százalékkal maradt el a járműipar termelése az egy évvel korábbitól, az év első tizenegy hónapjában 0,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva.
2020-ban a járműipar termelése 11,1 százalékkal esett vissza az előző évitől, amikor 10,3 százalékos volt a termelés növekedése. A számítógépek, elektronikai és optikai termékek gyártása öt hónap csökkenés után decemberben számottevően nőtt. Novemberben 2,1 százalékos volt az éves összevetésű visszaesés, ugyanakkor az első félév teljesítményének köszönhetően a múlt év első tizenegy hónapjában 5,2 százalékkal nőtt a termelés, miután 2020-ban 1,1 százalékkal nagyobb volt az ágazat kibocsátása az előző évinél.
A KSH első becslése az élelmiszer, ital és dohánytermékek gyártásának is jelentős decemberi növekedéséről számol be, amivel folytatódhatott az előző négy hónapban regisztrált kétszámjegyű növekedés. A múlt év első tizenegy hónapjában 8,2 százalékkal nőtt az élelmiszeripar termelése, míg 2020-ban 0,6 százalékkal növelte kibocsátását. A tavaly decemberi és egész éves ipari termelés részletes adatait jövő pénteken, február 11-én, közli a KSH.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








