A Pénzcentrum 2025. június 7.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, az EuroJackpot nyerőszámai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!

Csak decemberben 700 milliárd forintért vittek piacra vállalati kötvényeket az MNB Növekedési kötvényprogramjában (Nkp), az elmúlt két és fél évben 70 kibocsátó jutott átlagosan 35 milliárd forintos forráshoz, és a hamarosan záruló, 1550 milliárdos keretösszegű programból még felhasználatlan 200 milliárd forint is várhatóan hamar elfogy a jövő év elején - írta pénteki számában a Világgazdaság.
A lap emlékeztetett, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) december közepén jelezte, leállítja a vállalati kötvénypiac fellendítését célzó programját, és már csak a tárgyalás alatt álló kibocsátásokban vesz részt vásárlóként. A keret bő kétharmadát - 1021 milliárd forintot - november végéig már elköltötte a jegybank.
A programban 70 kibocsátó - köztük 13 tőzsdei cég - élt a lehetőséggel, és bocsátott ki több mint 2450 milliárd forint értékben kötvényeket, csaknem száz aukción. A tőzsdei cégek 780 milliárd forintért vittek piacra kötvényeket, ezzel az Nkp-s források harmada hozzájuk került. Ez az összeg a pesti tőzsde jelenlegi piaci kapitalizációjának 8 százaléka - írta a lap.
A program kínálta forrásbevonási lehetőséggel a 4iG élt a leginkább, amely három aukción összesen 389 milliárd forinthoz jutott, de kiemelkedik a mezőnyből a két OTP-s munkavállalói szervezet 100-100 milliárdos kibocsátása is. A Nestlé Hungária 115 milliárd, a Futureal Holding 111 milliárd forintnyi kötvényen adott túl, és százmilliárdos nagyságrendű aukciót tartott a Flextronics és a Hell Energy is. A Magyar Telekom, a Richter és a Mol egyaránt 70 milliárd forintos kibocsátással vett részt az Nkp-ban.
Friss tőzsdei árfolyamokért kattints a Pénzcentrum Árfolyam oldalára!

Így lett felzárkózóból lecsúszó Magyarország: nem csoda, hogy fénysebességgel hagy le minket a régió
Magyarország oktatási és egészségügyi közkiadásai jelentősen elmaradnak az európai átlagtól, és az elmúlt évtizedben a közép-kelet-európai régión belül is hátracsúszott az ország.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


