De mégis mekkora kölcsönt lehet felvenni ilyen jövedelmekkel?
Közép-Európa gazdaságai sem tudják elkerülni az idén a koronavírus-járvány okozta mély recessziót, de a térségi gazdaságok zömének államadós-profilja képes ellenállni a növekedést és az államháztartási mutatókat érő rövid távú sokknak - áll a Moody's Investors Service csütörtökön Londonban ismertetett átfogó helyzetértékelésében.
A nemzetközi hitelminősítő közölte, hogy a balti köztársaságokon kívüli közép- és kelet-európai térségben a hazai össztermék (GDP) átlagos 4,7 százalékos visszaesésére számít az idén, és 4,4 százalékos növekedésére 2021-ben. Úgy vélik, hogy a vizsgált országcsoport csak 2022-re hozza be a koronavírus-járvány okozta termelési veszteségeket.
A ház szerint a legmélyebb recesszió Horvátországban lesz, 2020-ban 9,5 százalékkal csökkenhet a GDP, miután annak 25 százaléka származik közvetve vagy közvetlenül a járvány által súlyosan érintett turizmusból. A Moody's londoni elemzői a magyar gazdaságban az idén 4,8 százalékos visszaesést, 2021-ben 4,1 százalékos fellendülést várnak. A Moody's közölte: becslése szerint a vállalati és a háztartási szektoroknak nyújtott támogatások és a gazdasági visszaesésből eredő adóbevételi kiesések együttes hatásaként
A közép- és kelet-európai EU-gazdaságok zöme azonban elviseli majd a költségvetési helyzet e romlását, mivel erőteljes közfinanszírozási pozícióban érte őket a koronavírus-válság, a régió legtöbb országában az elmúlt években folyamatosan javultak a költségvetési és az elsődleges egyenlegek, 2015 óta pedig átlagosan 8 százalékponttal csökkentek a hazai össztermékhez mért államadósság-ráták - áll a hitelminősítő csütörtöki londoni elemzésében.
Más nagy londoni elemzőházak várakozása szerint is hasonló, V alakú növekedési pálya lesz jellemző a közép- és kelet-európai térségre az idén és jövőre. A közép- és kelet-európai gazdaságok, valamint az egykori szovjet térség átalakulásának támogatására 1991-ben életre hívott Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) minap Londonban ismertetett tavaszi regionális előrejelzésében közölte: működési területének egészében az idén átlagosan 3,5 százalékos visszaeséssel, 2021-ben azonban már 4,8 százalékos GDP-növekedéssel számol. Alapeseti előrejelzési forgatókönyvében az EBRD azt valószínűsíti, hogy Magyarországon az idén 3,5 százalékos GDP-visszaesés, jövőre 4 százalékos gazdasági növekedés lesz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








