Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Néhány napja egy kocsonyás anyag tűnt fel a tóban, ami degusztáló hatású, nem vonzó a fürdőzők, strandolók számára - közölte a község hivatalos oldala pénteki posztjában. A tó vízminőségéért felelős szakértő, dr. Hegyi Árpád megvizsgálta ezt az anyagot. Vizsgálata alapján valószínűleg kizárható a cianobaktérium, a ciliáta egysejtű, zoogleás baktériumkolóniák jelenléte.
A szakértő szerint a legnagyobb eséllyel eukarióta algák alakítják ki ezeket a fürdőzők számára gusztustalan képződményeket. Viszont bármelyik is lenne, egészségügyi kockázatot egyik apró élőlény sem okoz, tehát nincs miért aggódni - írták.
A község oldalán azt is leszögezték, hogy a tó vízminőségét rendszeresen ellenőrzik és hogy a június 24-én vett vízvizsgálati eredmény alapján a fürdővíz kiváló minőségű.
A részletes eredmény szerint, melyet a község honlapján tettek közzé, a Bánki-tó a 2021-2024 évek eredményei alapján számított 2025. évi minősítése kiváló, a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal 2025-ben a fürdővíz 2021-2024 évekhez kapcsolódó 18 darab mintavételi eredménye alapján a Bánki-tó fürdővizét a minőségének megfelelően kiváló osztályba sorolta.

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








