Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára közölte, hogy két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat.
Súlyos demográfiai válságra utalnak a KSH 2024-re vonatkozó előzetes adatai. A születések száma történelmi mélypontra süllyedt, miközben a nők egyre később vállalnak gyermeket, és a termékenységi arányszám is jelentősen visszaesett- derlü ki a 24.hu elemzéséből.
Demográfiai mélyütésnek is nevezhetők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által a napokban közzétett, 2024-re vonatkozó előzetes adatok. Magyarországon tavaly mindössze 77 500 gyermek született, ami a legalacsonyabb szám 1949 óta, amióta évente vezetik a statisztikát. Februárban pedig havi szinten is történelmi mélypontra süllyedt a születésszám.
A nemek szerinti megoszlás követi a globális tendenciát: 40 100 fiú és 37 400 lány született 2024-ben. A fiúgyermekek magasabb aránya - idehaza jellemzően 2-3 ezres különbséggel - evolúciós okokkal magyarázható, mivel körükben nagyobb a korai halálozás valószínűsége, így a természet ezt a különbséget a nemek felnőttkori arányának kiegyenlítésére alakította ki.
Különösen aggasztó adat, hogy a nők átlagos életkora az első gyermek születésekor már 29,43 év volt tavaly, ami a 2023-as 29,24 évhez képest is közel kéttizedes emelkedést jelent. Összehasonlításként: az 1980-as, 1990-es években még átlagosan 23 éves koruk körül vállaltak először gyermeket a magyar nők.
A nők átlagos szülési életkora - nem csak az elsőszülött gyermekeket figyelembe véve - 30,62 évre emelkedett, ami szintén új csúcsot jelent a statisztika kezdete óta. A szakemberek egyetértenek abban, hogy a későbbi gyermekvállalás jelentősen csökkenti annak esélyét, hogy egy nőnek két vagy három gyermeke szülessen, ami a társadalom fenntartásához szükséges lenne.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A termékenységi arányszám, amely azt fejezi ki, hogy egy nő élete folyamán hány gyermeknek adna életet az adott év kor szerinti születési gyakorisága mellett, 2024-ben 1,38-ra esett vissza az egy évvel korábbi 1,51-ről. Ilyen alacsony értéket legutóbb 2013-ban mértek, amikor 1,34 volt ez a mutató. A népességszám fenntartásához szükséges 2,1-es termékenységi arányszámtól jelenleg rendkívül távol áll Magyarország, ami hosszú távon súlyos társadalmi és gazdasági következményekkel járhat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







