Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Magyarországon az egészségügyi szakrendelések és diagnosztikai vizsgálatok várólistái gyakran extrém hosszúra nyúlnak, ami komoly gondot jelent a betegek számára. Egyes esetekben akár hónapokat kell várni egy MRI-re vagy szakorvosi konzultációra, miközben az ellátórendszer túlterheltsége, az orvoshiány és a forráshiány tovább súlyosbítja a helyzetet. A problémát tovább rontja, hogy sok beteg nem jelenik meg az előre foglalt időpontján, ez pedig az erőforrások pazarlásához vezet. Milyen megoldások segíthetnék a várakozási idők csökkentését?
Magyarországon az egészségügyi szakrendelők és különféle diagnosztikai vizsgálatok várólistái gyakran hosszúak, ami komoly problémát jelent a betegek számára. Egyes esetekben akár hónapokat is várni kell egy időpontra például egy MRI-vizsgálatra vagy egy szakorvosi konzultációra. Erről rendszeresen beszámolunk a Pénzcentrum oldalán.
A hosszú várólisták mögött több tényező is áll, például az orvoshiány, az egészségügyi rendszer túlterheltsége és a forráshiány, de az tény, hogy a Magyarországon a betegek kétszer annyit járnak szakorvoshoz, mint Nyugat-Európában.
Ugyanakkor a helyzetet súlyosbítja az is, hogy sok beteg nem jelenik meg az előre lefoglalt időpontján, és ezt nem is jelzi előre. Emiatt a rendelők és vizsgálati helyek kapacitása nem használható ki teljes mértékben, és az ellátás hatékonysága csökken.
Ha a betegek időben lemondanák a felesleges időpontjaikat, azzal mások számára is gyorsabban elérhetővé válhatnának az egészségügyi szolgáltatások. Egyes intézmények már próbálkoznak emlékeztető üzenetek küldésével vagy szigorúbb szabályozással, de a probléma megoldásához szemléletváltásra és a rendszer hatékonyabb szervezésére is szükség lenne.
A járóbeteg szakrendelők saját előjegyzési listákat, hivatalos elnevezéssel betegfogadási listákat készítenek, a jelentkezőket regisztrálva a rendelési időre. Erre a tevékenységre a legtöbb rendelőben kialakult egy betegfelvételi/betegirányítási iroda, amely fogadja a telefonos megkereséseket, elektronikus leveleket, és ma már egyre több helyen elérhető direkt online időpontfoglaló rendszer is, ahol maga a beteg foglal időpontot. Ennek megjelent már a központosított felülete is, az EgészségAblak alkalmazásban.
- mondta el a Pénzcentrumnak Dr. Pásztélyi Zsolt, a Medicina2000 Magyar Járóbeteg Szakellátási Szövetség elnöke. Mint hozzátette, nyilván ezzel a módszerrel elkerülhető a várótermi tumultus és a kapacitásokat is jobban ki lehet használni, azaz az orvosnál nem alakul ki hol zsúfoltság, hol meg holtidő. Így az orvos a teljes munkaidejében gyógyíthat. Igyekeznek tehát a rendelőintézetek minél hatékonyabban megszervezni az előjegyzési listákat.
Két hét a vízválasztó
Sajnos régi probléma, hogy az előre kiadott időpontokban a betegek egy része nem jelenik meg, és ez erőforrások pazarlására vezet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Azt látjuk, ha két hétnél hosszabb a várakozás, akkor a meg nem jelenési arány felmehet akár 20-25 százalékra is. Ennek oka lehet, hogy a beteg addig elmegy magánrendelésre, vagy megoldódik betegsége, esetleg a háziorvosa, vagy egy másik orvos megoldja.
- emelte ki Dr. Pásztélyi Zsolt. Erre a problémára két megoldást lehetséges szerinte: vagy szankcionálják a betegeket, amilyre jogszabályi lehetőségük jelenleg nincsen, és sok adminisztratív kapacitást igényelne, vagy túltöltik az időpontokat. Ez utóbbi persze azt jelenti, hogy lesznek páciensek, akiknek várniuk kell, de az a tapasztalat, hogy a nap során ez jellemzően kiegyenlítődik. Mint elmondta,
a meg nem jelenéseket csökkentheti, és több szakrendelő is bevezette, hogy automata e-mail küldőrendszeren keresztül 4-5 nappal az időpont előtt emlékeztetőt küldünk, felhívjuk a beteget, jelezze, ha nem fog megjelenni. Ez sem jelent teljeskörű megoldást, mert a betegek egy jelentős része -, nagyjából 40 százalékuk - rosszul adja meg saját e-mailcímét, esetleg a kollégák nem pontosan jegyzik fel, így az elektronikus elérés nem lesz sikeres.
Arra a kérdésre, hogy tipikusan melyek azok a rendelések, vizsgálatok, ahol magas a meg nem jelent páciensek aránya a Medicina2000 Magyar Járóbeteg Szakellátási Szövetség elnöke azt válaszolta, a radiológia, tehát az ultrahangos vizsgálatok. Akik ilyen vizsgálatra várnak, őket minden esetben felhívják a kollégáik egyesével, hogy biztosan eljönnek-e, és ha nem, akkor szerveznek arra az időpontra másik beteget.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








