A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Érik a legújabb krízis: veszélyben a gyerekek, függőséget okoz a mekis sültkrumpli, a KFC-s nuggets
A gyorséttermi ételek egyre nagyobb térnyerése komoly egészségügyi kockázatot jelent a legfiatalabb generáció számára. Egy új dokumentumfilm részletesen bemutatja, hogyan válnak már csecsemőkorban függővé a gyerekek az egészségtelen ételektől, és ez milyen súlyos következményekkel jár - írja a Mercola.
A film három család történetén keresztül szemlélteti a problémát. Az egyik 19 hónapos kisfiú, Cuba étrendje szinte kizárólag gyorséttermi ételekből és üdítőkből áll, ami vérszegénységhez és fejlődési problémákhoz vezetett. Egy másik családban Michael szülei hiába próbálkoznak egészségesebb ételekkel, a gyerek csak a junk foodot hajlandó megenni. A harmadik esetben az egyedülálló anya, Taylor kimerültsége és időhiánya miatt folyamodik gyorsételekhez.
A szakértők szerint ez a táplálkozási minta súlyos egészségügyi következményekkel jár. A gyerekek körében egyre gyakoribb a fogszuvasodás, a vérszegénység és a tüszőérzékenység. Hosszú távon pedig megnő a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázata.
A gyorséttermi ételek generációja egy ketyegő időzített bomba, amely valóban aggasztó mennyiségű problémát okoz
- figyelmeztet Haley Cooter dietetikus a filmben.
A dokumentumfilm ugyanakkor megoldási javaslatokat is kínál. A szakértők fokozatos étrendi változtatásokat, támogató csoportokat és a gyerekek bevonását javasolják az egészséges ételek elkészítésébe. Hangsúlyozzák a szülői példamutatás és a pozitív asszociációk kialakításának fontosságát is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A film rávilágít, hogy társadalmi szinten is szükség van változásokra. Az egészséges élelmiszerek elérhetőbbé és megfizethetőbbé tétele, valamint a gyorséttermi marketingstratégiák szigorúbb szabályozása egyaránt fontos lépések lennének.
A dokumentumfilm végső üzenete, hogy a gyerekek táplálkozási szokásai meghatározzák jövőbeli egészségüket, ezért kulcsfontosságú, hogy már csecsemőkortól kezdve egészséges étrendet biztosítsunk számukra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








