Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
A dán biotechnológiai vállalat, a Bavarian Nordic bejelentette, hogy kérelmet nyújtott be az Európai Gyógyszerügynökséghez (EMA) annak érdekében, hogy a majomhimlő elleni vakcinájuk használatát kiterjesszék a 12-17 éves korosztályra. A kérelmet azzal indokolták, hogy az Afrikában jelenleg is zajló mpox járvány különösen súlyosan érinti a gyermekeket és serdülőket, akik fokozottan veszélyeztetettek a betegséggel szemben - írja a Portfolio.
Paul Chaplin, a Bavarian Nordic vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az oltóanyagokhoz való szélesebb hozzáférés sürgős szükségességét az mpox-járvány által leginkább sújtott fiatal korosztály esetében különösen fontos biztosítani. A cég tervei szerint az EMA jóváhagyása esetén az év végéig kiterjesztik a vakcina forgalomba hozatali engedélyét a serdülőkre.
Ezen felül a vállalat egy klinikai vizsgálat előkészítésén is dolgozik, amely a vakcina biztonságosságát vizsgálná a 2-12 éves gyermekek körében. Ez a vizsgálat tovább bővítheti a vakcina alkalmazási körét, és ezzel potenciálisan hozzájárulhat a fiatalabb korosztály védelméhez is.
A majomhimlő terjedése nem olyan gyors és könnyű, mint a Covid-19 vagy az influenza, mivel szoros fizikai érintkezés szükséges a fertőzéshez, és a fertőzések többsége szexuális úton terjed. Ezért a megfelelő óvintézkedésekkel a fertőzés megelőzhető.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








