Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
A kora tavaszi fák - az éger, a ciprus- és tiszafafélék, valamint a mogyoró - pollenjének mennyisége várhatóan hétvégére lecsökken, míg a nyírfapollen koncentrációja jelentősen emelkedni fog a levegőben - áll a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) kedden közzétett pollenjelentésében.
Az NNGYK azt javasolja, hogy a nyírfa virágporára allergiások magas pollenterhelés esetén kerüljék a nyírfával beültetett parkokat, illetve utcaszakaszokat. Az ajánlás szerint amennyiben ablakuk közelében ilyen fa található, lehetőség szerint másfelé nyíló ablakon át szellőztessenek, vagy gyakran töröljék le nedves ruhával a bútorokat és a padló felületére lerakódott port.
Azt írták, a húsvéti dekorációnál a fűzfák finoman molyhos, ezüstös-szürke, virágrügyekkel borított ágait ne tegyük vízbe, mert kinyílik, és apró, sárga színű porzók jelennek meg a rügy szürke, finoman bolyhos felszínén. A barka ekkor kezdi szórni az erősen allergén virágport. Az NNGYK azt tanácsolja az allergiásoknak, hogy ne tartsanak virágzó barkát a lakásban, főleg ne az ágyuk közelében.
Címlapkép forrása: MTI/Czeglédi Zsolt
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








