Moszkva jelezte, hogy nyitott az ukrajnai konfliktus rendezéséről szóló párbeszédre Emmanuel Macron francia államfővel.
A dohánytermékek árának újabb emelése és a füstmentes övezetek kiszélesítése a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorítását célzó új francia kormányzati program két legfőbb intézkedése, amelyet kedden mutatott be Aurélien Rousseau egészségügyi miniszter. Ez az új, 2023-2027-es időszakra szóló nemzeti dohányzás elleni program elsősorban a "dohánytermékek megadóztatásának és a dohányzás tilalmának megerősítésén alapul" - hangsúlyozta a tárcavezető. A program célja elsősorban az, hogy megelőzze, hogy a legfiatalabbak rászokjanak a dohányzásra, illetve, hogy jobban segítse a dohányosokat a leszokásban.
"Az árak emelése nagyon hatékony, ebben világszinten tudományos konszenzus van" - hívta fel a figyelmet Aurélien Rousseau. A legtöbb cigarettamárka 20 szálat tartalmazó csomagja jelenleg 11 euróba kerül Franciaországban. Az árplafont fokozatosan emeli meg a kormány 13 euróig 2027 elejére, első lépcsőben 2025-ben 12 euróra. A táblákkal kijelölt dohánymentes övezeteket minden tengerpartra, közparkra, erdőre és olyan közterületekre is kiterjesztik, mint a közoktatási intézmények - jelentette be a miniszter, megemlítve a pénzbírság lehetőségét. A füstmentes területek - amelyekből 73 megyében már több mint 7200 található - elsősorban a helyi hatóságok által kezdeményezett mozgalom eredménye. Ez az elv válik szabállyá - tette hozzá.
A miniszter azt is bejelentette, hogy a fiatalok körében népszerű Puff eldobható elektromos cigaretták árusítását is betiltják, mert az szerinte "közegészségügyi és környezetvédelmi aberráció". Édes vagy gyümölcsös ízekkel, élénk színű csomagolásban mintegy húsz márka forgalmaz Puff cigarettákat, ami a kormány szerint aggodalomra ad okot, mert a tizenévesek számára ez jelenti a belépőt a dohányzáshoz.
A tilalmat egy többpárti törvényjavaslattal kívánja a kormány bevezetni, amelyet december 4-én vitat meg a nemzetgyűlés. Az intézkedések várhatóan 2024 szeptemberében lépnek életbe. A 2016 és 2019 közötti példátlan mértékű csökkenés után a dohányzás stabilizálódott Franciaországban, de a társadalmi háttértől függően továbbra is jelentősek az egyenlőtlenségek.
Franciaországban 2021-ben több mint 12 millióan dohányoztak rendszeresen, ami a 18 és 75 év közöttiek 25 százalékát jelenti. A fiatalok körében 2017 és 2021 között jelentősen csökkent a rendszeres dohányzás, 25-ről 16 százalékra. A dohányzás ugyanakkor továbbra is az elkerülhető elhalálozás legfőbb oka, mintegy 75 ezer halálesettel évente.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








